Jag är numera...

...en tvättäkta tant, en riktig kärring! Det tar emot att erkänna det, har ju stretat emot den tanken sedan jag fyllde 40. Men nu är det bara att bekänna färg... i dubbel bemärkelse!  Kommer nog att må bra av att omfamna dessa fakta, ta den lilla gumman jag ser i spegeln i handen och vandra vidare i livet, förhoppningsvis i många år än.
 

Ett säkert tecken på min höga ålder är att jag har en tendens att köra fast med bilen i snö. Bara för att jag liksom numera inte törs trycka plattan i mattan på vinterväglag. Och när jag förvånad blir omkörd hela tiden trots jag kör allt jag TÖRS är det bara konstatera att jag numera kör som en kärring. 

 

Ett annat argument är att jag oroar mig för än det ena än det andra. Nu när man har livserfarenhet och egentligen kan tackla det mesta och lösa alla möjliga och omöjliga problem, NU börjar jag tvivla, gruva mig och vilja planera. Inte mycket ungdomligt "ta det som det kommer" här längre.
 
Jag önskar också att folk ringde "när de kommit fram", så jag slipper oroa mig över att ha nån efter vägarna, vilket ju är säkra gammeltant-fasoner? Men ÄN har jag inte själv börjat begära det, bara funderat i de banorna.
  
Ännu ett bevis är min nya hårfärg. Eftersom jag fick veta för att antal år sedan att rött hår har bara kärringar över 40, så har jag aktat mig för den nyansen... vill ju hellre vara undantaget som bekräftar regeln. Nu kan man ju fundera över vilken typ av nyans hon som uttalade visdomsorden menade? Det finns ju koppar, amber, kastanj eller hennarött, ingen av dem är väl egentligen särskilt tantiga när man tänker efter? Själv tycker jag väl att södermalms-bordeaux-röd ÄR rätt damigt, och just den färgen hade jag ju kunnat undvika. MEN jag tog det säkra före det osäkra och sa varje gång jag skulle färga på mina grå testar att det får INTE gå för mycket mot rött.
 
I morse lät jag frisörskan göra som hon ville med mitt hår och voila´, gissa vad? Det blev rött! Du passar ju så bra i varma färger och se så blå dina ögon blev, konstaterade hon belåtet. Och ja, jag blev faktiskt HÖR och HÄPNA nöjd!
Det är väl dax nu att bekänna färg, tantfärg!
 
Och ni som tycker att jag borde haft en hel bild på resultatet måste jag få försvara mig. Det var inte lätt att ta kort via spegeln, fattar inte hur folk gör? En av bilderna ser nästan ut som resultatet av en kontraströntgen?
 
Länk till mina tidigare hårbryderier;
"En frisyr att leva upp till
"Åååååh"
"En trollklippt Plupp"
Åldersnojja;
"Jag bli bara äldre""
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Snyggt! Du är alltid så fin Helena <3

Svar: -"Nej, det är jag verkligen inte" ,skulle jag svarat om jag fortsatt varit dålig på att ta emot komplimanger. Men eftersom jag lovat mig att bli bättre på det så svarar jag istället; -"Tack snälla Linda!"
Helena

2012-12-14 @ 17:47:40

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0