Svarta hålet

Önskar att var sak var på sin plats, har ju gott om förrådsutrymmen med hyllplan och kartonger, det finns skåpar och byrålådor till förbannelse, med andra ord bra förutsättningar att hålla god ordning. Sedan orkar jag inte märka upp kartongerna korrekt, lägga saker i rätt låda och ibland "städar " jag genom att trycka in en massa skrot där det knappt ryms. Men så hittar jag heller inte igen julstjärnor och jul-pannlapparna när det väl är dax. Blir otroligt less på mig själv sådana gånger.
 
På julafton fick jag expansionen "Övernaturligt" till Sims3 av min son. Glad i hågen skulle jag först installera själva grundspelet på min reservdator (då min ordinarie brakade ihop i höstas). Skivan hittar vi, men det lilla häftet med det så viktiga serienumret är borta. Trodde det berodde på att jag är slamsig och disträ och att jag antagligen lyckats slänga häftet vid någon utrensning, men nu börjar jag undra. För plötsligt kan vi inte heller hitta någon av kontrollerna till vårt Playstation, inte heller laddningssladden finns att uppbringa?! Och som vi har letat. Det är rent tröttsamt att söka saker, man kollar samma ställen maniskt om och om igen, därefter kommer någon familjemedlem och gör om proceduren ett antal gånger, sedan går man över till att kolla på helt ologiska ställen som typ badrumsskåpen och sängborden, hur troligt det nu är att man skulle hittar dem där? Nä, de är och förblir borta. Konstigt.

Ännu ett mysterium var att julfrämmandet på juldagen handlat kalsonger innan de dök upp hos oss, men när de skulle fara hem fanns de inte att finna?*
Det börjar stå klart för mig att det är inte vi som är förvirrade och glömska utan det finns andra mer paranormala anledningar till att saker är puts väck. Vårat hus måste vara en lik en abyss, en avgrund där saker oförskylt bara försvinner. Eller kanske mer som ett magiskt svart hål**. Skönt, det känns mycket bättre veta att det finns övernaturliga orsaker till att saker bara går upp i rök hela tiden.
 
*Om ni undrar varför våra gäster kommer hem till oss men nya underkläder i handen så finns det en fullständigt normal förklaring men jag tar inte den nu.
 
**A magic black hole is a region of spacetime from which gravity prevents anything, including light, from escaping. It is called "black" because it absorbs all the light, Sims3-häften. PS3-joysticks, kalsongs and other stuff.
 
Lite från julen; 
Länkar till tidigare inlägg med liknande "tema";
Adventsbestyr här
Mitt system fallerar här
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Sims är ett underbart spel, men de där seriekoderna kan ställa till det. Har man tur kan man hitta koder på Google. :)

Svar: Ja, Sims är perfekt till mina vaknätter på jobbet. Nu har jag köpt nytt Sims3, och jag har numera både arbetsliv och övernaturligt så nu riktigt längtar jag till nästa nattpass =)
Helena

2013-01-06 @ 10:05:12
URL: http://nattstad.se/delta

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0