Getingarnas återkomst

...eller " The return of the Wasps" som rubriken förstås skulle ha varit om jag höll mig till det amerikanska film-temat jag försökte mig på ifjol (länk här)
Nu var det ju inte på långa vägar så knepigt som det var då. Då hade vi ju ett större antal getingar främst i vardagsrummet och funderade en hel del var de kom ifrån. Det hela slutade lyckligt... ja inte för getingarna då, men för oss andra.
 
Den här gången var det inte inomhus, bara det känns betryggande. Men då jag gick runt och fotade i vårt trädgårdsland så råkade jag stöta till lådkanten precis då jag skulle föreviga årets två ynkliga små gurkor. Bara centimetrar från mina ben börjar det plötsligt surra intensivt, ett helt gäng rätt så irriterade gul/svarta SAIK-anhängare kom ut och kollade läget. De blev förevigade på bild... och strax efter det Radar-utrotade.
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0