Bildgåtan återuppväckt

Efter en hel del påtryckningar, önskemål och allmän påverkan har jag beslutat återuppta min bildgåta. Äh, jag skojar bara, men det är två som frågat om det, inte här på bloggen utan IRL (in real life) som vi bloggare brukar säga när vi möter våra läsare öga mot öga. Det kan vara med ett champagneglas i handen vid Blogawards minglandes med Kissie, Fokis eller Katrin Zytomierska. Det kan också vara som i mitt fall i omklädningsrummet på Edda eller utanför ICA där det enda drickbara jag hade i handen var mjölken i ena kassen... Jag blir i vilket fall otroligt glad, trots den låga glamourfaktorn! Jag förstår att uppskatta att någon faktiskt minns min genialiska ide, och dessutom önskar det som favorit i repris. 

Jag återupprepar här grundidén och hur jag beskrev den från starten av tävlingen "bildgåtan" som pågick under våren;
 
"Fotar saker och gör sedan obegripliga närbilder för att sedan utmana mina läsare att gissa vad det är. Man får alltså sedan i nästkommande inlägg se helheten av bilden som förhoppningsvis glasklart visar vad det föreställer. Det finns inget som säger att man lätt ska känna igen vad det är, eller ens sett något liknande. Det kan till exempel vara närbild på kamremsaxeln i en gammal Passat eller nackhåret på en av mina grannar, man vet aldrig.
Man kan om man vill skriva sin gissning i "kommentarer" och få fanfarer och beröm vid nästa inlägg, när det rätta svaret avslöjas. Underförstått att gissningen var rätt förståss..."  

Mjukstart...frågan är alltså vad är detta?

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tror det är havsaltsticks i en burk.

2011-09-21 @ 19:34:03
URL: http://swipt.blogg.se/
Postat av: Nicke

Salta pinnar...?

2011-09-21 @ 19:38:48
Postat av: Carina

Hemgjorda crostinis, eller vad nu di där italienska långpinnarna heter!

2011-09-21 @ 20:30:34
Postat av: Carina

Fick en ny ruskig vision när jag såg det plastiga runtikring, hoppas verkligen att du inte har lagt ut ett liks spretande fingrar!!!

2011-09-22 @ 00:44:05
Postat av: Essie

Tänkte först typ mumiefingrar, om du varit fotat på nått museum? Men när jag läser de andra svaren så ändrade jag mig, gissar oxå salta pinnar.

2011-09-22 @ 09:01:23

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0