Genialiska ideer!

Nu har jag likt professor Baltazhar  gått runt  här hemma och funderat och funderat. Endast skägget och kostymen fattades, och jag har nu en djup stig på köksgolvet av allt vankande. Nytt köksgolv till hösten är med andra ord ett måste. Vad är det då jag funderat över? Jo, det känns som jag behöver ändra formatet på min blogg, åtminstone en aningens aning.

Har tittat igenom gamla inlägg och kommit fram till att det är alldeles för långa utläggningar om än det ena än det andra under "Funderingar". Tre ynka inlägg, dock inte så tokiga om jag får säga det själv, under "Djur". "Bäst 2010-11" fick epitetet på grund av mycket och bra feedback främst på Facebook, plus att jag själv lyckats skratta lite åt nåt min egen text...pinsamt, va? Under "Hem &Inredning" har jag följt byggnationer samtidigt som jag hängt ut maken som en mix mellan Arga snickaren, Timell och Piff & Puff...inte alls en felaktig beskrivning när jag tänker efter. Sedan allför många tjatiga närbilder, oftast blommor på längden och tvären, trist!
Nä, nu krävs det skärpning!

 

Ska främst tänka på att försöka att korta ner texterna, orkar ju knappt läsa igenom dem själv, så jag kan ju inte förvänta mig att andra ska göra det.
Och ja, jag vet att jag använder PÅ TOK för många kommatecken, i på TOK för långa meningar! Ska fundera över det med.

Sen tänkte jag lägga in alla bilder i vissa storlekar, med en bestämd typ av ramar, så det känns mer som en helhet. Tror jag ska testa mig på nåt.

 

Var du verkligen tvungen spankulera i köket i flera timmar nötandes golvplankor för de där idéerna, kanske du tänker?

Nej inte bara…för dessutom kom jag på denna snillrika ide! Jag ska fota saker och sedan göra obegripliga närbilder och utmana mina läsare att gissa vad det är. Man får alltså sedan i nästkommande inlägg se den stora bilden som förhoppningsvis glasklart visar vad det föreställde. Det finns inget som säger att man lätt ska känna igen vad det är, eller ens sett något liknande. Det kan till exempel vara närbild på kamremsaxeln i en gammal Passat eller nackhåret på en av mina grannar, man vet aldrig.
Man kan naturligtvis skriva sin gissning i "kommentarer" och få fanfarer och beröm vid nästa inlägg, när det rätta svaret avslöjas. Underförstått att gissningen var rätt förståss…  Man kan också bara helt enkelt vänta otåligt på nästa inlägg för att se vad det föreställde. Ingen vinst alltså, men ändå så oooootroligt spännande, eller hur? Överdrivet euforisk? Jag? För många koppar kaffe, kanske?

 

Gissa vad detta är?






Kommentarer
Postat av: Nicke

Bakgrund kakel, med något typ hängande framför...

2011-05-19 @ 19:30:31
Postat av: Anonym

En sjöstjärna?

2011-05-19 @ 20:05:44
Postat av: Erika

Håller med föregående anonyma kommentar. Det ser ut som en sjöstjärna.



Intressant upplägg. Ser fram emot svaret i nästa inlägg. Och en ny bild förstås :-)



Tycker inte alls du ska korta ner dina inlägg. Älskar att läsa dina vida och färgrika beskrivningar av ALLT! Kortar du ner så kanske vi förlorar allt det vi älskar att läsa! Skriv gärna ännu längre än du gör idag. Då "räcker" ju lässtunden lite längre :-)



Det bästa som finns är ju när DU har uppdaterat din blogg. Jag får mig oftast ett gott skratt och blir avundsjuk på ditt brilljanta sätt att skriva. Du är en stjärna!



2011-05-19 @ 21:46:54
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Jag gissar också på sjöstjärna, förmodligen någon sorts dekoration i badrummet.



Jag tycker inte heller att du ska skriva kortare inlägg. Det är ju kul att läsa dina roliga kommentarer om allt möjligt. Skriv lika långa inlägg, men oftare!

2011-05-20 @ 09:25:56
URL: http://myrrhas.blogspot.com/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0