Halv åtta hos oss

Ja i lördags var det lite "halv åtta"-stuk på middagen här hemma. Inspirerade av vinnaren Sara förra veckan som fick 30 poäng så blev vår middag NÄSTAN som hennes. Hon bjöd på vårrullar med olika dipsåser, sukiyaki och ricecrisp-pavlova med vaniljsmörkräm. Till förrätt köpte vi färdiga vårullar och gjorde egna varianter av dipsås. Vi lagade däremot hennes huvudrätt enligt receptet och den var lätt att göra och mycket god. Men efterätten blev något helt annat än pavlova, vi köpte en glasstårta på Lidl faktiskt, en av de godaste jag ätit om sanningen ska fram. Vi har ju precis fått Lidl till vår stad och var ju tvugna kolla läget, och det kanske blir någon fler sväng förbi där, om inte annat för deras glasstårtor.
 
Nu är det helg igen och jag jobbar, få se vad jag blir bjuden på för gott till lördagsmiddag då jag kommer hem från en hel dags slit och släp.
Viskar; "Okey jag HAR inget slitigt jobb, jag har ett sjukt bra, fritt och roligt jobb, men säg inte det till någon".
 
Önskar alla en härlig solig helg!
 
 
Fotnot; Glasnudlarna i huvudrätten gör att det på bilden ser ut som vi äter mask... vill bara förtydliga det är glasnudlar, INTE mask. 
 
Halv åtta hos mig recept 
Sukiyaki
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0