Slut!

Nämen hörrni nu tror jag det får vara bra. Snart 4 år av bloggande har nu nått sitt slut. Nu har jag inget mer att tillägga. Alla foton av blommor och småkryp riskerar att bara upprepa sig. Jag har skrutit, gnällt och förnumsigt konstaterat diverse mer eller mindre vettiga saker klart nu. Det får vara nog med närbilder av inredningsdetaljer, renoveringsberättelser och klottriga små illustationer.

Mina älskade söner växer vidare, jag kommer nog som förut att ena stunden vara sjukt stolt över dem, nästa förvånad och en aning irriterad. Min älsklingsgubbe och jag går en ny period i livet till mötes där vi får försöka kryssa förbi ålderskriser och nya typer av äktenskapsfällor. Vår katt fortsätter fånga möss för att sekunden senare vilja gosa... urk. Vi kommer även framledes njuta av vår kuvös och bygga ut altanen, jag kommer glädjas åt min trädgård och i nästa sekund försumma den och fortsätta träna utan att gå ner ett gram i vikt.
 
Allt det och mycket, mycket mer kommer att ske framöver om vi får vara friska och må gott. Men inget av det kommer att skrivas ner, fotograferas eller förevigas här längre och det känns bra. Hoppas förstås att jag kanske framkallat något litet leende och fått någon att fundera, uppmuntrat en och annan och eventuellt inspirerat? 
 
Tips, om man inte följt den här bloggen slaviskt och vill läsa mer om mig och min värld så finns kategorierna här till höger. Man kan också gå in och kika under arkivet där det är indelat i månader/år. Där finns massor med inlägg, en del rätt så bra, en hel del skittråkiga. Kanske du kan hitta ett guldkorn om du har tur.
 
Tack för mig...  eller låt mig plagiera bloggerskan Ylvas slutord;
- "Over and out"
 

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Nej vad tråkigt! Jag kommer sakna dina fina bilder och kloka inlägg, men jag förstår ditt beslut! Jag önskar dig och din familj en riktigt fin sommar och lycka till i livet! Kramar från MammaMu.

Svar: Tack mamma Mu, kommer ju att titta in hos dig ibland. Få se om ni får någon ordning på tomten ;)
Helena

2014-06-09 @ 16:01:51
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det var trist :( men 4 år är ju länge.
Jag har då både fnissat och funderat när jag läst din blogg. :) Ha det bra!/ Ewa

Svar: Tack Ewa, det var kul att höra! Ha det bra du med.
Helena

2014-06-10 @ 08:46:36
Postat av: Linda

Hej! Det finns många bloggar men bara några jag återvänder till. Din var en sån.

Svar: Åh tack, roligt att höra, Linda!
Helena

2014-06-10 @ 16:08:33
Postat av: Katarina

Tack för alla glada skratt du givit! Jag har legat dubbelvikt och skrattat ibland. Många kloka och tänkvärda ord har du gett.
Trevlig sommar på er! :)
Kram/Katarina

Svar: Oj det var inte illa, vad glad jag blir! Trevlig sommar på er också!
Kram <3
Helena

2014-06-10 @ 19:03:13
Postat av: Ylva

Men va f-n! Självklart ska du få sluta skriva men vi/jag som läser kommer sakna dina inlägg! Hoppas du får ett fortsatt härligt liv med söner och man och alla dina tokiga saker som bara "händer". Over and out!

Svar: Ha ha! Tack Ylva. Ja tokiga saker kommer nog fortsätta hända, gäller bara se positivt på dem. Ha en skön sommar, kommer ju att kika in hos dig när din ofrivilliga paus är över.
Helena

2014-06-11 @ 10:04:44
URL: http://www.kulan.blogg.se
Postat av: Helena

Var ett tag sen jag kikade in här...å va möts jag av. :-(
Jag som just precis börjat upptäcka din härliga blogg och sköna humor. Men, jag har ju mycket att läsa. Undrar hur många blogginlägg jag har olästa och hur lång tid det skulle ta att läsa om jag sträckläste din blogg nån da ;-)

hälsningar från en som är lite seg i starten och börjar blogga när alla andra verkar avveckla sitt bloggande

Svar: Tack för de fina orden, alltid roligt bli uppskattad... MEN det är drygt 430 inlägg så för din egen mentala hälsas skull undvik sträckläsa. :)Det är ju tur att du tar vid med bloggandet om det nu är så att många avvecklar, jag kommer då titta in till dig och din turkosa värld lite då och då.
Ha en skön sommar!
Helena

2014-07-01 @ 23:33:25
URL: http://turkosareland.blogspot.se
Postat av: veronika

Fin blogg

Svar: Tack <3
Helena

2014-07-28 @ 07:59:23
URL: http://vonkydonky.bloggplatsen.se

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0