Nått nytt

Är ju som sagt en ytlig materialist och det står jag för. Detta innebär att jag kan bli så otroligt glad av lite shopping i lagom mängd för rimliga priser, och fixerar mig med jämna mellanrum vid min kropps förfall och inbillar mig envist att det ska gå åtgärda.

Ta till exempel fönsterlampan för halva priset jag blev så nöjd med häromveckan eller de stora vackra mattallrikarna jag fyndade för halva reapriset. Kan positiv-peppa mig själv helt otroligt över sånt.

MEN man kan inte lyckas jämt.
Köpte en dyr mascara som var omöjlig tvätta bort och trots två olika ögonmakup-removers införskaffades så såg jag fortfarandet ut som en ledsen tvättbjörn.
Har mängder av färgade dagcremer som går för mycket mot orange och i höstas kom jag hem med ytterligare en som får det att se ut som jag överkonsumerat morötter.
När jag efter ett antal ansiktsbehandlingar lovade hudterapeuten att skydda mitt ansikte mot vårsolen köpte jag solskyddsfaktor 30, men råkade köpa en variant "For kids" med "color control". Våren 2013 mötte jag som en blåturkos smurf. Special-tvättmedel till träningskläder skulle "kapsla in" svettdoften räckte till tio tvättar, vilket innebar att flaskan var tom efter mindre än två veckor. Och något "kapslande" märktes inte av.
Trots isiga vägar skulle det promeneras, men båda broddarna tappade jag till min förvåning bort under jungfrupromenaden.
Otur, har för bråttom, slamsig eller rent klantig? Tja, kanske en kombination?

Till de senaste synderna, efter en shoppingrunda helgen som var, tillhör ögonkrämen jag köpte för dyra penningar men som jag måste ta en paus ifrån då jag blev alldeles rödfnasig under ögonen. Reflexsprayen, med medföljande schablon, är INTE osynlig på dagen utan ser ut som en dammig fläck däremot mer osynlig i mörker.
Nya läppglanset som utlovade sig vara en "läcker läppglanspenna med fyra fantastiska egenskaper i en: läpp-penna, färg, glans och vård" den sprider på något sätt glittret över hela ansiktet men främst på hakorna. Irriterande!

Nåja, kan ju glädja mig åt att mitt nya läppglans antagligen funkar mycket bättre än reflexsprayen under kvällspromenaden, gissar att den kan tänkas ge en riktigt bra reflekterande "disco-kule-effekt" ...
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0