Små små problem...

...är väl också problem? Som till exempel;
 
Jag har hamnat i "bara-köpa-grovt-å-löst-stickade tröjor- träsket". Bekymret med dem är att jag fastnar ÖVERALLT och drar ur långa trådar och öglor hela tiden. I dörrhandtag, kundvagnen, handväskan, dragkedjan på jackan, YOU NAME IT. Knepigt! Ser ut som jag vikarierat som klösbräda åt en hel flock med lejon.
 
Jag men främst maken har lovat ta det lite försiktigare med kakor och sötsaker under vårens vardagar. Detta sammanfaller med att yngre sonen nu under sista terminen på gymnasiet har specialinriktningen bageri på måndagar. Så tex. igår kom han hem med nybakade och förföriskt doftande semlor, wienerbröd och vaniljhjärtan. Som ni säkert förstår så har herrskapet insett ett litet, litet problem. HUR i hela världen ska vi kunna hantera sådana frestelser?

Ett annat dilemma är min falska självbild som inte lurar någon.
Tog en "selfie, en bild på mig själv alltså en självbild och testade ett filter som finns i min gamla iPhone4. När jag sedan använde fotot som min nya profilbild på Facebook så kom det kommentarer av typen att en knappt kände igen mig och någon kallade mig lite förvånat för "söt på BILDEN". Reaktionerna fick mig att inse att jag måste se för DJÄVLIG ut när man ser mig IRL?!
Måste nog dra ett filter... eeeh, jag menar en filt över mig...
Vilken bild är min nya profilbild på FB?
Vilken är en bild av mig på riktig? Är ens någon av dem det?
Frågorna hopar sig...  

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0