Födelsedagstårtan

I torsdags handlades det ingredienser till både middag och tårta för på fredagen skulle äldre sonens födelsedag firas. Kanske gick jag omkring undermedvetet påverkad av blivande prinsessfödslar och stundande prinsessfödelsedagar?
Det enda jag vet är att jag gick loss på vita marsipanlock, rosa rosor och flingströssel.
Förresten vilken tur att det finns färdiga pynt-atteraljer, för här kavlas och stansas ingenting längre! Tidigare har det faktiskt hänt, men numera? Aldrig!
Blivit äldre, sänkt kraven = slöare?
När jag väl pimpat bakverket efter bästa förmåga kom jag på mig själv med att stå och fundera över vem den såg ut att vara tillägnad? En 21-årig son? Eller?
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Superfin!! Och den ser absolut ut att passa en 21-åring!! :)

Svar: Tja lite knölig blev den, och naturligtvis inte lika tjusig vissa tårtfixares verk. ;) Men både gäster och och 21-åringen tyckte den var god.
Helena

2014-02-25 @ 15:21:44
Postat av: Madeleine

Hejsan på er!

Hej!
Jag ville bara höra av mig till er angående att det äntligen är dags att söka till en ny säsong av Hela Sverige Bakar.
Har ni kanske sökt? Eller känner någon bekant som ni tror skulle passa i programmet är vi även tacksamma för.
Om du vill söka till programmet så är det mycket viktigt att du inte arbetar som konditor eller bagare eller har utbildning inom området.

Klicka på länken nedan och sök redan idag! Sista ansökningsdagen är 17 mars.

http://www.tv4.se/hela-sverige-bakar
tack så mkt och ha det så bra!

Mvh, Madeleine Käck
Casting

Svar: Ha ha, nä jag har inte anmält mig till Hela Sverige bakar, skulle inte tro man kommer särskilt långt med ICAs färdiga marsipanrosor.
Helena

2014-02-27 @ 09:39:49
Postat av: Anna

Är riktigt imponerad!!! Tårtan blev ju jättefin och jag gissar att 21-åringen tyckte att den var god. Snälla ställ upp i Hela Sverige bakar, skulle kolla på alla avsnitt och jag är inte ens lite intresserad av att baka. Ha en riktigt trevlig helg!!
// Anna.

Svar: Ha ha! ALLA avsnitt även om lilla jag inte går till final?
Eller vad säger jag klart jag går till final och VINNER hela klabbet!
*Ironin dryper från dataskärmen* Trevlig helg till er också!
Helena

2014-02-27 @ 19:54:55
URL: http://prastbacken.blogspot.se/
Postat av: maria

Vilken härlig den såg god ut :)

Svar: Det var den.
Helena

2014-03-07 @ 21:44:05
URL: http://www.nattstad.se/maria9

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0