BH-bryderier

I gymmets omklädningsrum kan det stå en hel rad nyduschade och lite halvdåligt frotterade damer och slita på sig kläderna. Plaggen har en tendens att fastna halvägs då man har småbråttom.
 
Häromdagen stod jag och en kvinna bredvid mig och kämpande med BH-n; -"Åh den här kampen att få på sig den här", säger hon och ler försystrande.  
-"Ja och dessutom tycker jag det är svårt räkna ut vad som är fram och bak", svarar jag med ett än mer försystrande leende. 
 
Efter en stund tänker jag... herregud vad SA jag?!
Fram och bak? Som om jag efter alla dessa år av BH-användande numera med en rejäl C-kupa sätter min BH bakfram utan att säkert veta om det blev rätt? Vad jag tänkte säga var UT och IN. Alltså man pillar ihop hyktorna, vänder BH-n och drar upp axelbanden... så står man med den avig. Händer mig titt som tätt faktiskt. Ja, ja, jag medger att jag nog inte är den skarpaste kniven i bestickslådan.
 
Men vid det här laget känner jag att det är för sent att rätta till det jag sagt. Äh, hon får väl tro att mina knivar inte bara är en aning slöa utan att de dessutom ligger huller om buller i lådan, och därför måste chansa vilken väg min BH ska sitta. Och de dagar det blir fel så har jag två pucklar på ryggen... också.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lelle Karlsson

Trevlig blogg, återkommer//mvh...

Svar: Tack, gör gärna det.
Helena

2014-04-27 @ 03:44:01
URL: http://lelle666.bloggo.nu
Postat av: Marika

Ha ha ha... Du har det inte lätt du.

Svar: Näe, men det är helt okey. Varför måste allt vara lätt ;)
Helena

2014-05-04 @ 12:00:52
URL: http://tingelochtangel.blogg.se/
Postat av: Helena

Hihi. Gillar din blogg och din sköna humor! Och här bjöd du nog många på ett gott skratt.

Svar: Tack! Ja ibland måste man ju bjuda på sina tillkortakommanden ;)
Helena

2014-05-05 @ 08:27:30
URL: http://turkosareland.blogspot.se
Postat av: Anna

Så fantastisk skönt att höra att det är fler än jag som säger konstiga saker!!! och för den delen har lite problem med bla att klä sig :) Är ju inte bara en gång man har fått göra om och göra rätt då man klätt sig, tyst som en mus, i ett kolsvart sovrum bara för att upptäcka att tröjan är avig då man kommer ner i köket eller ännu värre hunnit hela vägen till jobbet. But that´s life!!!
Ha en fortsatt bra dag Helena!

Svar: Ha ha, precis... that's life!
Helena

2014-06-08 @ 09:38:01
URL: http://prastbacken.blogspot.se/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0