Planeringen

Har ju i flera år längtat efter ett uterum, och nu i vår skulle det äntligen bli av. Ritade en skiss på hur det hela borde arta sig, sedan ritade maken eller handymannen som han ju brukar döpas om till då det är lite snickring på gång en cadritning som vad jag förstår ska stämma på millimetern. Tyvärr så stämmer inte alltid verkligheten med ritningen och då står vi och kliar oss förbryllade i huvudet bägge två. 
 
Sedan hittade jag en inspirationsbild på aftonbladet, och för att fullföja känslan photoshoppade jag in mitt huvud på en mager människa placerad på en stol i mitten av allt det fina. Att jag sedan nästan skulle spräcka min inredningsbudget bara genom att köpa två *glasdamejeanner är ju en annan femma... äh, det får bli som vanligt, IKEA here we come!
 
*Damejeanne = ett större flaskliknande kärl tillverkat i klart eller färgat glas. Volymen är oftast större än 5 liter, 10-20 liter är vanligast. Damejeanner används numera mestadels för hemtillverkning av vin och öl.
Just de på bilden finns på Åhlens och är väl inte hutlöst dyra, men har man en skral budget så har man...
(Bilder på bygget, det lilla vi hunnit, kommer inom kort)

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0