På MIN planet

När vi bygger jag och maken så är vi inte alltid på samma våglängd, inte riktigt på samma plats. Jag vill inte generalisera om huruvida män endast kan göra en sak i taget, inte befästa trista stereotypa könskillnader eller säga något om Venus och Mars. Jag uttalar mig ENDAST om hur det fungerar hos OSS, that´s it.
Låt oss säga att handymannen och jag sätter foder runt dörrarna så kan jag samtidigt fundera över lösningar kring utebelysning, fönsterbleck eller nåt annat som ligger en aning fram i tiden. Men det löns inte tro att man får respons på sina resonemang, att vi tillsammans försöker lösa framtida eventuella problem för handymannen spikar foder, och när han gör det så är det det enda han tänker på och gör...punkt slut.
Jag fladdrar oftast iväg långt före i tid och rum. Men handymannen står helt enkelt kvar i nuet och jobbar på.
 
Ett exempel på då det faktiskt kändes som vi sitter på var sin planet var härom morgonen. Vi gick en före-frukost-promenad. Efter frukost skulle det läggas afsaltboard i botten på det blivande golvet på vårt framtida uterum. 
Jag funderar och drömmer sådär mer tyst för mig själv, i det här fallet är jag nog någonstans vid sommaren 2014 i full färd med att inreda... Handymannen funderar också, och pratar om det han ska snickra efter frukost.
 
Jag; ett olivträd vore ju fint, men säkert skitdyrt?
Handy; du vet det är ju 550 mms bredd mellan reglarna... 
Jag; hur får man ett olivträd att överleva på vintern, måste googla på det... 
Handy; skivorna är ju 1200, måste göra något typ av mall att såga mot...
Jag; tror jag ska ha en lavendel i en stor kruka, gud vad gott det skulle dofta...
Handy; I och för sig går de ju såga på längden men jag tror det blir för mycket spill...
Jag; i en låg bred kruka tror jag, undrar vad skulle Ernst välja? 
Handy; sedan är det ju bara rulla ut isoleringen vettdu, den är ju redan 550 ...
Jag; vita begonior.. eller nej det heter... eeeeh pelargoner! Ååååh så mysigt!
Handynär vi lagt golvspånskivorna på plats måste vi ju plasta för om det blir regn...
Jag; Åh, den stora glasdamejeannen på Åhlens, den skulle ju vara jättefin ju! 
Handy; Jättefin? Plasten?
Jag; Oj, sa jag det där sista högt? 
 
 
Utsida grundad och målad första varvet. Snart är jag inne i det hemska evighets-ekorrhjulet, bättrar på det vita, kladdar ner det röda, målar över kladdet med rött lyckas droppa på det vita, fixar de röda dropparna med lite vitfärg men lyckas...osv...osv...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0