Mästerverket

Ja nu refererar INTE rubriken till mina foton. De är bara ett försök att visa det krispiga vita, gnistrande landskapet som med hjälp av rejäl kyla skapats under natten. Det är alltså Kung Bores mästerverk jag menar, som är fantastiskt att se och uppleva, kylan som nyper i kinderna, solreflexer i snökristaller glittrar och glimrar, den höga klara luften, allt är så himla blått och så kritarns vitt. Men det är omöjligt att fånga på bild...
 
Och ikväll målar han med en av sina finaste penslar. Norrskenet sprakade över stjärnhimlen under min kvällspromenad. När jag kom en bit från den belysta vägsträckan ställde jag mig still mitt i kläderna en stund bara för att få njuta av det fantastiska skådespelet.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder :)

Svar: Tack ❤
Helena

2013-01-17 @ 20:25:51
Postat av: MammaMu

Vilka fantastiska vinterbilder!! Tänk om man fick bo i ett sådant vinterlandskap... Härligt!!

Svar: Jo det är så fint så sådana här dagar att man njuter trots temperaturen ligger kring - 27.Fast då det toksnöar nästan en meter på ett dygn, eller termometern ligger på kring 30 i nån vecka då är man inte lika betagen, ha, ha.
Helena

2013-01-17 @ 21:34:07
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com
Postat av: Linda

Ok, så fina bilder! :) Jag vill oxå kunna ta bra bilder.. Kram

Svar: Det kan du säkert! Såg du vilka otroligt fina bilder Viktoria på jobbet tagit och lagt ut på FB? Finns många fotografer ute i landet, gäller bara plocka fram kameran och börja fota massor. Av 30 bilder kanske 2 blir hyffsade så man måste ligga i ;)
Helena

2013-01-18 @ 12:48:02
URL: http://nellylindgren.blogg.se
Postat av: Jossan

Hejsan.

Jäklar vilka snygga bilder du har tagit. Jag är farsinerad (vet inte stavning), men du är grym i alla fall. Jag har inte den gåvan att kunna fota sådär bra.

Hoppas du mår bra och att du har det bra trotts kylan.

Mvh Jossan

Svar: Tack Jossan!Jag är ingen stjärna med kameran, men att beskära och fixa i Photoshop är jag desto bättre på ;)
Jo jag mår bara fint. Idag har det bara varit ca -18, så det går an, men närmare -30 då biter det bra i småkinderna.

Ha en trevlig helg!
Helena

2013-01-18 @ 15:48:45
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0