Hundspann

I helgen som var så uppvaktades en svåger med hundspann och sedan middag hos oss (lagat av svägerskor). Inte helt fel att en sådan gång ha hundspannsföretaget och siberian huskie kenneln Rascal Huskies, runt husknuten här i Yttervik.
Som fotograf misslyckades jag å det grövsta, inte en bild med fokus... eller rättare sagt ingen med fokus på rätt ställe. Nog för att hundarna rörde sig hela tiden och jag var väl inte helt still men HERREGUD?! Vad höll jag på med?
Hursomhelst och nog om detta med bildkvaliteten å sånt... 
Satte ihop ett kollage av färden som startade med att träffa hundarna. Börjar känna det är dax sluta kokettera med min hundrädsla, den är nog inte så farlig utan mest larvig, och jag hade kanske till och med kunnat stå innanför stängslet...eeeh kanske.
 
Bilderna;
Plasmas blå/bruna blick som säger "Får jag hänga med snäääälla?
Svägerskan som tog ordet "närbild" en aning för bokstavligt.
Ett gäng ivriga och tokglada hundar som selas på.
Dryga 30 minuters naturupplevelse av snö, kyla och samarbete hund och förare.
En varm kåta väntar, där man kan ta med eget fika, eller beställa en kopp kaffe. 
Födelsedagsbarnet behövde efter färden en jäger, en öl, lite korv och varm glöd vid fotsulorna, och det fick han.
 
 
Man måste ju inte klä en stockholmare varm och sätta honom på släden, man kan ju faktiskt testa själv... funderara faktiskt helt seriöst på pröva...
 
Länk till Rascal Huskies hemsida HÄR
De har också en FB-sida HÄR 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hejsan.

Snygg blogg du har. Jag diggar den där grejen med spiken. Själv är jag inne på en blogportal där man inte kan fixa sådant, men jag är nöjd och glad ändå.

Söta hundar du har. Mvh Jossan

Svar: Tack för att du tittade in på min blogg, och tack för att du tycker min header (eller spiken är fin) . Jag har gjort den själv i Photshop, men jag ser ju när jag kollar in din blogg att du visst också fixat en egen header? Snygg och personlig!
Helena

2013-01-09 @ 21:21:08
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se
Postat av: Jossan

Sv: Tja. Jo, egen header kan jag ha i min blogg, men jag kan inte använda mig av HTML i min blogg, men det gör inget.

Min dröm är faktiskt att bli känd via bloggen, att nå ut till många fler, så att de får en chans att lära sig mer om Asperger. Många tror ju att Aspie är en sjukdom, men en sjukdom kan man bli frisk ifrån, det kan man inte med Asperger och det smittar inte heller. Alltså till exempel så kan inte du få det. Jag är född med det och kommer ha det hela mitt liv

Svar: Använda sig av html, alltså när man ändrar i stil och kodmallen? Nä det kanske är olika på bloggportaler.
Hoppas du lyckas nå ut till folk och berätta om Asberger genom att bli känd via bloggen. Det är svårt att få många besökare till min blogg tycker jag, men det beror nog på att jag skriver om allt möjligt strunt, det är nog bra att ha ett tema på bloggen, något man kan och brinner för.

Lycka till och många kramar!
Helena

2013-01-10 @ 09:37:00
URL: http://mynameisjossan.myshowroom.se

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0