Barnslig, jag?!

Jo, jag vet att jag har barnasinnet kvar, en av mina bättre egenskaper enligt mig själv.
 
Var så glad när jag skaffat en räknare som visar statestiken över hur många som besöker min blogg, och var de sitter i sina hem. Jo, det är säkert, om någon är online via en dator kommer det upp en flagg och text som säger var denne bor, orten inte adressen, så var lugn. En jag känner har en likadan räknare på sin blogg och hon visade att hon hade haft 2000 besök spridda över ca 20 länder sedan hon startade den, inte så konstigt då hon är lite internationell av sig och säljer sina alster via bloggen. Lätt imponerad över hennes siffror kunde jag ju inte låta bli att skaffa en egen. Oooh så kul!
 
Började genast med förtjusning gå in med jämna mellanrum för att skåda den vackra jordgloben (hmmm, lite lätt barnsligt, va?) Förvånad såg jag att redan på andra dagen så var besökarna fördelade över FYRA länder? Och plötsligt när jag sitter där och dumstirrar dyker en flagg upp. Torslanda? Känner ingen där. Lite läskigt då jag föreställer mig att besökarna är mamma, andra enstaka släktingar och kanske någon kollega då och då. Man blir ju nyfiken på vad de övriga är för personer? Tillfälliga som hittar hit läser en rubrik och sedan klickar vidare eller finns det de som återkommer? Och vem är i så fall in och läser? Vilka är ni??? Hallå?!
 
Ytterligare några dagar senare är jag uppe i ELVA?! länder. Vem är det som bor i Kanada eller Aruba och tittar in här? Obegripligt! Råkar de googla på nåt sökord och förvirrar sig in hit, en stackars thailändare eller fransman som inte bergriper ett ord ?
Känner mig lite skeptisk, räknaren måste ju visa fel?! Eller är det någon typ teknisk grej, att det går via servrar runt om i världen på något sätt?
Tja, själva 3D-jordgloben är i alla fall tjusig medan den snurrar runt sin axel med sina lögnaktiga? gröna pluppar placerade över elva länder. Få se vilket land som blir det tolfte? Spännande! Kanske Nepal, Rwanda eller varför inte Uzbekistan?
 

 

Kommentarer
Postat av: Lindis

Jag är då en trogen läsare som följer din roliga blogg Helena, men det visste du nog redan..;p Kramiz

Svar: Jo, du hör till de som jag vet... det är du, syrran, brorsan åsså mamma ;) å nån fler.
Du har ju själv börjat om att blogga, jippiiie!
Helena

2013-01-18 @ 12:53:37
URL: http://www.nellylindgren.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0