Firande i massor

Ja då har de här intensiva dagarna passerat. Jag har namnsdag den 31 juli, firar bröllopsdag 1 augusti, födelsedag OCH namnsdag 2 augusti. PUH! Man kan ju bli ju helt slut för mindre. Lägg dessutom till två nätter med njursten-smärtor och på tok för många diklofenak plus jobbat mitt första pass efter semestern mitt i detta så kan man lugnt säga att jag kan behöva pusta ut.

Men nöjd och glad är jag. Gruset passerade och jag struntade i att sitta på akuten i på tok för många långa timmar, det fanns de som tyckte att snurrandet i sängen och kräkningarna indikerade att en sjukhusvistelse var nödvändig men jag ignorerade det.

Jag kom tillbaka till ett jobb där sommaren bevisligen varit riktigt lugn och trevlig, kanske för att jag varit frånvarande i en månad vad vet jag? Eller näääh?

Vi kunde fira födelsedagen med lunch och tårta i vår nya inglasning och jag fick flera fina presenter. Blommor i en stor kruka, rosor i min favoritfärg, kantareller, godis, pengar, pappas gamla verktygslåda, hörlurar till mobilen och mitt macro som jag fick i förväg... ja en hel del annat också.

På kvällen gick jag och älsklingsgubben ut och åt, vi firade bröllopsdagen sådär lite i efterhand, och efter en trerätters med gott dricka till så somnade jag sekunden innan huvudet nådde kudden. Kan bero på att jag inte sovit gott eller ätit ordentligt på två dygn... fast maken påstår att det inte var så stor skillnad, jag brukar somna väldigt fort, ibland innan jag nått sängen (snarkandes i soffan) och okey jag ger honom väl rätt i det.

Imorse gjorde vi en långpromenad genom Skellefteå innan frukost och färd hemåt. Helt underbart fin lördag med sol, sönerna som gjort lite nytta hos mamma (deras mormor) och slutligen en god middag som hon och lillasyster fixade. Man kan inte ha det bättre! Så njurar håll er i schack inatt. Tvi, tvi, tvi!*
 
 
Pappas eller kanske desförinnan farfars verktygslåda? är nu tömd på allsköns skrot, uppskrubbad och fylld med servetter, ljus och tändstickor. Några av de redskap man kan behöva på en altan i sensommar-mörkret. Och nej, ni säkerhetstänkande och omdömesgilla personer som noterat det gröna doftljuset, den har inte varit tänd i en knastertorr trälåda, den brann någon timme i en lykta men byttes ut. Vill väl inte ställa till med brand heller? Tvi, tvi, tvi!*
 
* Evinnerligt skrockfullt spottande för att unvika olycka, sjukdom och elände...
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0