Skönhetsskola

Primer? Är inte det nåt man hittar på byggvaruhus? Googlar och ser att mycket riktigt finns det "Primer för förbättrad vidhäftning och minskad vattenabsorptions-förmåga av underlag. Produkten är avsedd för inomhusbruk före applicering av golvspackel och fix". MEN kan också läsa på en annan sidoträff att det är något som "jämnar ut huden, förminskar rodnader, gör att porerna syns mindre och ger en vacker lyster. Den ser dessutom till att foundation fäster bättre och håller längre."

Vadan detta plötsliga intresse för primer? Jo jag satt och bläddrade förstrött i ett magasin som börjat dyka upp i brevlådan, KICKs Your beauty magazine.
Tydligen har jag under ett obevakat ögonblick gett dem min adress eller personnummer jag vet inte, oftast brukar jag klara mig undan alla dessa medlemskort, bonussystem och skit som jag aldrig minns att utnyttja. Men bevisligen inte den här gången. Produktnamn jag inte riktigt vet betydelsen av dyker upp och kanske går det bara rakt upp och ner översätta till svenska för att förstå vad det är? Efter primern så ska man ta en dutt Sheer finish reflekting foundation alltså Ren yta reflektings grund? Produkterna heter typ Dramatic full Lash mascara, Concealer, Eyebrow definer och illuminator, alltså dramatiskt, döljande, definierad och upplysande? Alla dessa och några till, räknar till 13 produkter?! är ett lagomt starta-morgonen-kit. 
 
I detta magasin fullbelamrat med reklamannonser kan man också få skönhetskurs. I just det här numret lär jag mig hur man får Extra lash power, alltså hur man ska placera lösögonfransar på ett rätt och tillförlitligt sätt över sina egna glesa tunna stackare. De påstår att om jag tittar noga på mina långfransade väninnor så kommer jag att märka att lösögonfransar är vanligare än jag tror. Hmmm? Verkligen?
Ska man använda enskilda strån som man med pincett limmar fast en och en eller hel rad som man först klipper till så att inte hälften fortsätter förbi ögat? Ooooh dessa val. Om jag nu börjar med den här frans-proceduren plus ett gediget primande och fixande kommer jag förlänga min normala morgonrutin från 15 minuter (dusch och tandborstning inräknad) till ca 4,5 timme.
MEN  jag kommer å andra sidan högtidligt kunna skrida in på ICA-Maxi, runt på mina promenader här i byn eller in på jobbet slät som en babystjärt i ansiktet med fylliga långa dockögonfransar och med en självlysande lyster. Wow, vilken syn! 
 
Bild från Kicks hemsida

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0