Luleå-tripp

Jag och den andra hälften gjorde en snabbrepa norrut under lördagen. Biltema i Luleå var första och viktigaste anhalten, viktigaste såtillvida att de flesta andra affärer vi besökte faktiskt finns hemma i Skellefteå. Med tanke på att sonen sett en vit Toyota Supra i Luleå och blivit rätt intresserad så köpte vi det näst bästa med oss hem till honom. En nybilsdoft att placera i luftintaget på den bil det nu kan tänkas bli till slut.
(En snygg enligt sonen, utan rost enligt fadern, med få hästkrafter enligt modern.)
Efter vi besökt några fler affärer, inhandlat skor till mina promenader på Stadium Outlet och fått i oss mackor och kaffe på ett fik vände vi söderut mot Piteå. Där upptäckte vi nu TVÅ?! gallerior. Ja, den som kallas Småstaden har vi ju besökt förut, den måste ju ha ett antal år på nacken, men den andra hade vi aldrig sett förut... tror vi? I Piteå blev det vårskor till herrskapet, sommarjacka till herrn och en blus/tunika till mig.

Väl hemma visade det sig att sönerna som sovit sitt djupaste då vi startade inte haft en aning om vart vi varit. Den ene trodde sig ha hört att vi skulle till Haparanda, och det var ju rätt väderstreck åtminstone, men den andre hade totalt missat att vi skulle fara någonstans alls. Tycker jag borde lärt mig vid det här laget att man måste ha ögon och öron-kontakt med en hölureförsedd son fördjupad i något på datorn. Svaret jag nöjer mig med är kanske inte är ämnat till mig? Fast ibland upplever jag att information går dem förbi trots att de inte har hörlurar på... mystiskt... undrar om NÅGON mer tonårsförälder NÅGONSIN kan ha upplevt samma sak?

Huruvida sonen uppskattade nybilsdoften fullt ut är svårt att säga, han log i alla fall som om det var ett halvdåligt skämt. Mäh, skulle väl aldrig driva med vår förstfödde, eller skulle vi? Gubben ligger under ena bilen på morgonen och byter ut den gamla spindelleden mot en nyinköpt. Och de fantastisk sköna "walking-shorna" var lätta och bekväma och satt som en smäck på min testpromenad, men de orsakade ändå rejäla skavsår. Förbaskat!




Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0