Lyckofjäril

En citronfjäril. Den är gul. En gul fjäril lär föra lycka med sig för det fortsatta året.*

Tyvärr fick våren 2012 ett litet lätt bakslag i form av snö och kyla en bit in i Maj. Alla stackars fjärilar har för tillfället dragit på sig fleecefilten, stoppat sina fossingar i ett ångande fotbad medan de sitter och sörplar i sig varmt the med massor med honung och funderar över var den förbaskade våren tog vägen.
Så den första turbringande gula fjärilen blir på bild. Att den sedan är tagen ifjol en bit in i Juli behöver vi ju inte berätta för fru Fortuna. Dessutom vägrade den visa sina varmt gula vackra vingar utan envisades med att snipigt knipa ihop och spatsera med dem hårt hopfällda. Minns hur besviken jag var, att det inte blev som jag tänkt mig. Men i efterhand nu när jag ser bilden så kan jag känna att det inte blev så tokigt iallafall. Den var ju riktigt fint grön på "baksidan", den sida den inte hade något emot att visa.

Ibland kan jag tycka att det är så även i självaste livet, man har en klar ide på hur något ska vara eller bli. Sedan gör olika omständigheter att det inte blir så, men när man skärskådar resultatet blev det riktigt fiffigt, men på ett helt annat sätt.

Citronfjäril
Gonepteryx rhamni



* Sturefors gods länk
Citronfjäril länk


Kommentarer
Postat av: Katarina

så otroligt duktig du är på att fotografera!!!

2012-05-10 @ 12:09:01
URL: http://katarinamelander.blogspot.se/
Postat av: Linda

Underbar bild! Du är duktig vännen :) Vill oxå kunna ta sådär fina kort... Kramiz

2012-05-10 @ 13:11:14
Postat av: Helena

Tack Katarina och Linda! Inte SÅ duktig på att fota, kameran gör ju det mesta jobbet :) Det är ingen falsk blygsamhet, det är faktiskt så.

2012-05-11 @ 08:18:07

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0