Fiffig

Hur får man det se sådär fräscht, krispigt och rent ut som det är i inredningstidningar?
Det kanske inte är så svårt? Man fotar nära, beskär, drar i kontraster och vips får man bilder där det ser ut som hela huset badar i sol och är i balans och harmoni. Inget damm, inget stök, inga projekt, det har man klokt nog placerat UTANFÖR bild.
Men man går ju inte omkring varken hemma eller hos någon annan och tittar genom en kameralins samtidigt som ett otroligt starkt vitt ljus nästan bländar en. Det kanske vore en ide nästa gång vi har gäster? Alla måste gå omkring och kika genom en tratt eller en tom toarulle och pojkarna får ansvara för att en spotlight följer gästerna var de än går.
Ha, ha, ha... guuud så fiffig jag är!!!

Här kommer mitt försök. Det är några på konstgjord väg överexponerade foton inriktade på (enligt mig) bra och praktiska lösningar som The handyman himself snickrat ihop. Bland annat...eeeh låt oss kalla det för "Boxer-Stereo-PS3an+allt-kolliox-hyllan" som han platsbyggt. Inuti väggarna bakom TV:n och soffan går alla tåtar och sladdar till högtalarsystemet och lampor mm.

I lilltoan har Handymannen byggt in 3 skåp på höjden där vi kan ha handdukar, WC-ducken och annat smått och gott. I den platsbyggda byrån, klädd med samma klinker som golvet, har vi bland annat toapappersrullarna och en massa skräp. Spottarna i taket monterade han in i två låtsasbjälkar han snickrat ihop (där de har god luftförsörjning, of course, så det inte börjar brinna).

Oj, vad mycket liggande panel det här blev, men det är bara på några av väggarna i två rum. Däremot har vi övertrasserat pärlspont-kontot i resten av huset REJÄLT...

Kommentarer
Postat av: Lo

Hej, vilken fin blogg du har!:)

kolla gärna min blogg som jag harmed mina kompisar. Vi skulle bli jätte glada då haha!

ps. du har jätte fina bilder!

Kram♥

2012-03-14 @ 20:56:42
URL: http://pesto.blogg.se/
Postat av: Lollo♥

jättefina bilder!♥



Kommer från samma blogg som Lo, som kommenterade innan ;)

Kul att du gillade 'magi' texten, faktiskt Lo som kom på den ;)

Känns ganska coolt att du diggade den ju! :D



Ha en fortsatt trevlig kväll!♥

2012-03-14 @ 21:34:35
URL: http://pesto.blogg.se/
Postat av: Lo (igen...)

sv:oj oj oj nu svara jag precis som lollo gjorde haha:)

men ja har väl inte så mycket annant att säga än hon gjorde, och kul att du gillade "magin" tehe:D

Kram på daj ♥

2012-03-14 @ 22:14:47
URL: http://pesto.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0