Sommaren?!

Nämen nu börjar man ju misströsta?! Den här våren och försommaren har varit rätt bedrövlig kan man lugnt säga, vädermässigt alltså. Just idag känns det extra tungt. Verkar som vädergudarna vill slå personligt rekord i skitväder. Det blåser rejält, spöregnar och termometern står på +12.4 (jag skriver +, men det känns som -) 
 
Inne i stan drar snart alla försäljare, mat-tälten och tivolit igång på Stadsfesten. Ikväll spelar ett gäng artister, och folk ska förstöra fin-skorna i leran. Eländigt! Även Kyrkhelgen pågår för fullt, där står en massa duktiga människor och säljer sina ömtåliga alster. Stackare! Dessutom ska jag och gubben stå och sälja kaffe och varmkorv på denna Kyrkhelgs-marknad för byaföreningens räkning OCH i afton hade vi tänkt cykla till en middag vi är bjudna på några kilometer bort. Fryser bara jag tänker på det.
Det är ju SOMMAR, det SKA ju gå att göra sånt här? Cykla, stå ute och sälja saker, åka karusell, käka lunch i gräset!!!
 
Nu har jag ju inte startat semestern än, men min kollega har och hennes inlägg igår var så bittert att datorn nästan började kärva. Känner precis som henne... dyrt spenderade pengar på blommor som hukar sig i krukorna, glass och sommardrinkar borde bytas ut mot varmt the' och whiskey. Jag har inte gått så långt att jag skriver julklapps-listor och kikar ut efter snöflingor... ÄN, men som sagt hon har ju redan gått på semester, hon har all rätt att vara lite extra crazy. Länk till TallSally här .

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha... Ja, jag kan väl erkänna att det var i bittraste laget :) Men att vakna upp till dagens väder gjorde ju inte saken bättre. Trodde igår att det inte kunde bli värre och dystrare, men det kunde det tydligen?

Måste nog ändra fokus. Glömma solstolar och sommardrinkar och hitta någon semestrig inomhusaktivitet.. finns det någon sån? Får väl ägna mig åt yatzyspel vid köksbordet, Korvgrillning i Kaminen i vardagsrummet och varma bad i nya badkaret... Ja, också kan man ju försöka intala sig själv att man njuter av sin lediga semester som man längtat så länge efter :\ jo, är nog fortfarande lika bitter. Snacka om att man blir påverkad av vädret...

Svar: Fokus-ändring låter som en vettig ide. Problemet är att hitta nåt på nåt kul, man blir ju bara så rastlös och seg av sådant här väder. Alternativet är ju att byta hemort, men det vette tusan om resten av Sverige har haft så mycket bättre? Nytt land med garanterade sol-timmar börjar kännas rätt lockande ;)
Helena

2012-06-30 @ 11:11:07
Postat av: Översätt | Translate sajt

Det blir nog bättre väder snart :)

Svar: Jaaadu, Frediksson som verkar ha hur många bloggar/hemsidor som helst, det får vi verkligen hoppas.
Helena

2012-06-30 @ 17:14:45
URL: http://xn--verstt-eua3l.info/translate/
Postat av: Miniräknare | Kalkylator online

Fredriksson stavas det! :)

Svar: Ha, ha, ja de gör det! Kan inte ångra och ändra i de här direkt-svaren till kommentarerna upptäckte jag när jag såg att ett "r" var försvunnet. Bäst stava och svara rätt på en gång ;)
Helena

2012-07-03 @ 09:19:47
URL: http://xn--minirknare-u5a.org
Postat av: Tatueringar | hitta rätt motiv

Jaa man måste vara noggrann med stavningen!! :D

2012-07-05 @ 09:52:24
URL: http://tatueringar.eu

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0