Inglasning?

Oj, nu är jag både hysteriskt glad OCH fylld med bävan på en och samma gång.
Anledningen till dessa två omtumlande och motstridiga känslor är att plötsligt låter det inte alls omöjligt att bygga en inglasad altan?! Det som jag lite lätt gått och muttrat om i flera års tid, och som jag skrinlagt då vi började prata om att byta ut alla räcken på bron, altan och balkong. OM vi ska bygga den variant av inglasning jag drömmer om med vita takstolar ett rejält tak och golv så TROR jag att en byggfirma nog är att föredra. För är det här inte ett rejält stort och komplicerat projekt? Ska vi verkligen dra igång i år??? Nu när min älskade handyman plötsligt kan tänka sig att ta bort alla ruttna räcken och faktiskt bygga in altanen är jag osäker på om vi har samma vision han och jag? Har vi samma mål?  
På kursen jag gick under två dagar i Sundsvall pratades det om att sätta upp mätbara, gemensamma och möjliga mål. Det talades om personer som är idésprutor och är med på det mesta, om de som ser problemen och förbereder alla på att det inte blir lätt, och slutligen de som säger nej, stopp och bromsar. Shit, känns jättekonstigt säga det, men jag tror faktiskt att just nu är jag alla tre...

Min dröm. Jihiiuuuuiiii!!!
Men guuud vilket stort och svårt bygge?!
Kanske vi tar det sommaren 2013?




Kommentarer
Postat av: MammaMu

Att glasa in vår altan är det bästa vi gjort! Vi sitter där ute från tidig vår till sen höst. Allra härligast är den första fikastunden för året en solig senvinterdag. Vi sitter i t-shirt och gottar oss i solen medan grannarna sitter fullt påpälsade utanför. Go for it!

2012-06-03 @ 22:01:43
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com
Postat av: Helena

Tror också vi kommer tycka det är det bästa vi gjort... bara vi gör det.

2012-06-04 @ 08:39:02

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0