Prismor

Besökte Rydlinge handelsträdgård/plantskola för att införskaffa en och annan planta. De växter som inte dör på grund av brist på matjord, näring eller vatten på den här tomten (kallad Ytterviks tundra) äts upp av småhungriga rådjur. När jag spankulerade omkring ibland blommor och dekorationer för att få inspiration så upptäckte jag glas/spegel-prismor som hängde i träden och reflekterade solljus. Då slog det mig att kanske, jag säger KANSKE de kan vara vackra OCH samtidigt skrämma rådjur på flykten genom att skramla och blänka. Köpte några, hoppas kan jag ju alltid...




Jepp, jag har dragit en hel del i kontrast och färg i photoshop, bara för det var kul... så förundras inte över nyanserna, lägdorna är INTE besprutade med fosforcerande ämnen.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Då får även Tranorna något att spegla sig i... de kommer att trivas ännu bättre! ;)

2012-06-07 @ 00:18:48
URL: http://katarinamelander.blogspot.se/
Postat av: Helena

Ha, ha! Ja du Katarina, salladsbord åt rådjuren och sminkrum till tranorna... snacka om djurvänner :)

2012-06-07 @ 15:19:27

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0