Den perfekta...

...konsumenten, kunden, köparen, spekulanten det är JAG! Sett från säljarens perspektiv alltså, men sett från min och än mindre makens synvinkel är det inte lika fiffigt. Tänk att släpa omkring med mig på stan, husvisningar och bilaffärer det kan vara påfrestande, jag lovar. Jag går från tveksam till övertygad på några nanosekunder och skulle lätt kunna spendera på tok för mycket pengar på en solmatt Toyota Celica med rostangrepp och fula fälgar. Utan att fundera skulle jag kunna skriva under kontraktet till en dyr men tjusig sommarstuga och fördubbla familjens månadskostnad samt mängden gräsmatta att klippa och rabatter att rensa. Kolla alternativ, tänka logiskt, se följer och konsekvenser eller försöka pruta går FETBORT! Skönt att jag oftast har min präktige bromskloss med mig som ser till att det inte blir så många huvudlösa affärer.

- ”Tur vi kompletterar varandra”, sa maken idag efter en visning, jag tänker praktiskt och ekonomiskt men skulle knappt komma till skott att köpa nåt, och du börjar efter 5 minuter måtta för en inglasning och planera panelspikning…” Lyssnade knappt på vad han sa, jag var fullt upptagen att för min mentala hälsas skull försöka intala mig själv att ALLT var nog inte perfekt... myggigt… långt till vattnet…för mycket målad väv…


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0