Nytt år, nya möjligheter...

...som man brukar säga.

Sådärja... nu har jag haft en liten men välbehövlig paus. Under tiden har jag kommit fram till nya bloggregler som gäller från och med nu;

1) har bestämt mig för att strunta i om det blir flera veckor mellan inläggen, jag vet flera som inte uppdaterar oftare än så.
Och jepp, det är ooootroligt irriterande när man följer en blogg mer eller mindre uppmärksamt och inget händer på veckor, ibland en månad. Lite lätt less blir man då man går in och läser samma rubrik för tjugonde gången, och ändå kollar man ju... om och om igen. Nu kanske? Näääää.... 
Men det måste bli på den nivån här också, så är det bara.

2) har också bestämt att det spelar ingen roll om det ibland blir både långt och tradigt när jag skriver. Jag brukade kolla hur många tecken jag lyckats använda... oftast för många enligt mig själv, och så blev det att fixa om, minska, ta bort ord, rader.
Nä, de som orkar läsa igenom de längre inläggen jag plitat ihop, gratulerar till er målmedvetenhet, ni andra som inte gör det kan jag verkligen förstå, det är mest bara omständigt svammel.

3) det kommer inte vara foton vid varje inlägg som tidigare, bara om det känns relevant eller när jag lägger in bilder under kategorin "Foton".  

4) kommer även göra små, små uppdateringar ibland. Än ointressantare än de vanliga inläggen men jag tycker att värdelösa små trista intetsägande tråkrader också måste få en egen kategori.

5) ska strunta i hur många besökare jag har eller inte har. Eftersom jag slutar blogga regelbundet, lägga in bilder och korta ner mina för långa inlägg samt dessutom skriva ner trista små rader om ingenting så torde det aldrig bli någon läsaranstormning, fast det var det ju aldrig tidigare heller när jag tänker efter. 

Med de nya reglerna är jag lite mer "snäll" mot mig själv, något jag har som nyårslöfte 2012, förutom att jag ska vara snällare rent i allmänhet förstås, men det ska jag nog berätta mer om senare...


Kommentarer
Postat av: Erika

Det låter som en bra plan :) Att inte uppslukas fullständigt av bloggandet... Jag önskar att jag fick tillbaka min lust att blogga också. Går ofta omkring och "bloggar" i mitt huvud om än det ena än det andra, Men att skriva ner det känns jobbigt. Men det kanske kommer... för trots allt så var det ju kul att blogga :) Roligt i alla fall att Du börjat om.

2012-01-12 @ 09:45:54
Postat av: Helena

Det var väl just att det inte kändes kul som blev problemet, men nu testar jag med lägre(helst inga)krav på mig själv och hoppas det blir roligt igen.

2012-01-12 @ 16:51:52

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0