Resten av livet

Jag har ju tidigare skrivit om och länkat till en blogg där Jenny berättade om sin vardag, sin familj och sin obotliga cancer. När Jenny nu i februari gick bort skrev hennes man några vackra rader, och nu har han i sin tur länkat till en ny blogg som han skriver, den heter "Resten av livet" Den är otroligt gripande och välskriven, och jag vill varmt rekomendera den. 

"Jag är nästan lite rädd att det ska verka påhittat, men jag lovar att det är sant. Hon tittar upp på mig där jag står med medicinerna i en sked. Om det beror på att hon inte lyckas ta medicinen vet jag inte, men hon frågar om jag blir arg på henne. Den frågan gör att jag säger att jag älskar henne. Hon frågar om det är säkert och jag svarar ja".

Det är det sista de säger varandra, nästa morgon dör Jenny, och hennes man Lars och de två barnen Viktor och Klara ska fortsätta med något som ska likna en vardag.

"Så tog livet tillsammans med dig gumman slut, och resten av livet började"...

Länk; Lars Blogg

Kommentarer
Postat av: sofie

Har läst lite... vad kan man säga...<3

2012-02-21 @ 09:20:12
Postat av: Helena

Nä, det är svårt finna ord , därför är det så imponerande hur han lyckas sätta sina funderingar och minnen på pränt.

2012-02-22 @ 09:03:38

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0