Puh, äntligen!

Åh så skönt, nu har jag skrivit av mig en gnutta ilska. Jag lämnade angelägna frågor som vinterväglaget, semsterperioder som inte gör någon glad, vikariebrist plus en hel del annat därhän. Finns risk för återfall....men jag hoppas för allas skull vi slipper.

Nu ska jag rena mig själv genom att ögna igenom Einhorns bok om snällhet, och den CP-skadade Jonas Helgessons positiva böcker. Jag har redan läst dem, men behöver nog påminnas en aning om vad de innehöll. Snart har jag förhoppningsvis ett sånt där lugnt och milt leende på läpparna, snart har jag lyckats uppnå en inre frid och... och...
Hmmm? Gubben skakar bara på huvudet då jag går omkring här och mässar om hur lycklig jag kommer att bli då jag lyckas uppnå rätt nivå av godmodighet och till och med lite gemytlighet... Påstår jag är lika jävlig som vanligt?? Mäh??? 
Äsch, ingen fara på taket, så länge jag tror på det själv. Jag ska lyckas!
Rom byggdes inte på en dag som man brukar säga då det drar ut på tiden.



Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0