Tvättstugan på gång

Jahapp, nu är det dax för lite "under tiden" bilder. Det som är kvar är att såga upp diskho-hålet, montera bänkskivan, måla lite till på väggar, skruva fast nya handtag och så lister mot golvet. Eftersom handymannen är i Norge och lagom tills han kommer hem så jobbar jag hela helgen, lägg därtill att det är simtävling på söndag så torde inget vara särskilt klart veckan som kommer. Tvättmaskinen är kopplad så vi kan tvätta, dock inte så kul med en enda röra i tvättstugan i flera veckor, men det är bara gilla läget.

Förresten visst kan man undra vad vi har för inrednings-stil i vårt hus? Ett enda hopkok är det faktiskt. Tjocka golvlister, pärlspånt och mitt i det rostfria luckor, gamla om-målade möbler men plötsligt en stor plastlampa, liggande panel tillsammans med nya svarta skåp. En hybrid av nytt och gammalt, modernt och omodernt, lantligt men ändå inte. Allt kanske inte passar ihop, en del saker krockar nog faktiskt... eller vem bestämmer det? Om man tycker om något och själv tycker det passar så gör det väl det, eller hur? 
 
På bilderna;
Hörn och diskbänkskåpet, diskhon och den mörka bänkskivan, de rostfria luckorna. Och så slutligen mitt i all röran måste jag ju placera ut tvättmedels-burkarna bara för att se om de funkar mot resten. Funderar lite... det gör de kanske inte riktigt fullt ut? MEN då bestämmer jag att de gör det ändå! Hepp!
 
Tvättmedelsburkar köpta på Biboköp /Skellefteå
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tycker man ska ha saker man gillar om kring sig och strunta i vad andra tycker eller vad som är modernt. Det är hemtrevligt med lite blandat :) ska bli kul se när ni fått klart :)

Svar: Tack Emelie! Tror också de flesta faktiskt struntar i mode och vad andra tycker och gör lite som de vill :)Om nån vecka kanske "efter-bilderna" dyker upp.
Helena

2012-12-07 @ 18:37:14
Postat av: sofie

Håller med Emelie, det är hemtrevligt med lite blandat och det kommer garanterat att bli toppenfint i er tvättstuga :)Till min glädje hade min kära gubbe lyckats ordna en rörmokare som fixade våra rör idag så nu kanske, jag betonar KANSKE vi kan komma igång med vårt lilla tvättstugeprojekt.Tvättmedelsburkarna är jättefina, jag har kollat på dem när vi var in på Bibo för ett tag sedan, får nog bli ett litet återbesök där någon dag ;)

Svar: Heja! Nu är ni på gång...kanske :) Kul!Hoppas de får hem fler burkar i såfall, för tydligen hade de haft rykande åtgång.
Helena

2012-12-07 @ 20:26:26

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0