Blåser

Ja herregud vad det blåser. Igår kväll när vinden tog i så skramlade det rejält i lösa saker ute och det knakade och ven i husknutarna. Hur ska man kunna somna i detta oväsen tänkte jag, och cirka 2 minuter senare sov jag som en prinsessa. En prinsessa som snarkar som ett aspackat, utslaget träsktroll from hell... tydligen?

Idag blåser det också, och eventuellt kommer det snöflingor. Jo, jag tror det snöar! Yay! Vill gärna ha ett lager snö nu, mindre smutsigt, ljusare, juligare. Inte 2 meter men kanske 3-4 decimeter om man nu kunnat få beställa mängden?

När vi fått i oss morgonkaffet klart blir det att slita ut en del gamla skåp i tvättstugan. Det här är inget stort projekt, två skåp ska bytas ut och så blir det en ny bänkskiva och ho. Klart på ett kick... eller? Jag vet! Kick existerar inte, allt jävlas.
Så äntligen blir vi av med de kartonger som fyller förrådet. Vissa delar som tex. den nya tvätthon har vi haft liggande i vägen därinne i ett år nu. Kommer inte bli några "före" bilder då jag totalt glömde fota igår innan jag plockade bort stora delar av inredning och lådor, men en och annan "under tiden" borde jag ju lyckas med.
 
Blir ni aldrig klara, renoverar ni jämt, vad är det för fel på er, kanske ni tänker? 
Jomen snart, bara jag målat om taket i vardagsrummet så ska vi inte göra ett skit förrän till våren då en inglasad altan står på agendan. Eller gör den det? Vi har inte förberett med plintar i höst som vi tänkt, ritningen är halvkass och vi vet inte hur vi ska lösa "balkongproblematiken". Vi är inte heller riktigt ense om hur mycket en byggfirma ska vara inblandad. Jag anser att de ska få snickra så in i norden, medan min handyman anser att det borde han få göra. Men jag hade gärna velat kunnat sitta och äta suris i den redan nästa höst, och det blir svårt hinna för bara oss två. Dessutom vill jag gärna att gräsmatta och blomster fortfarande är prunkande i augusti. Stor risk för allmän död av all grönska på tomten torde det ju finnas då handymannen svär ungerfär lika illa som när ett aspackat och argsint träsktroll from hell drar sin värsta svordomsramsa... om och om igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0