Året som gått

Fortsätter fundera och summera 2012. I drygt 2 år har jag haft den här bloggen. Startade i oktober 2010 och redan under de få månader som var kvar av startåret hann jag tydligen placera 8!!! inlägg under "Bäst 2010"-kategorin.  Året därpå blev det bara 6 stycken "bäst 2011" och det på ett helt år och slutligen i år bara 4 "bäst 2012". Var jag fyndigare/bättre i början eller har jag blivit mer självkritisk? Antagligen en kombination som borde innebära att en ny kategori med namnet "Bäst 2013" blir helt överflödig.
 
Så hur har året varit och hur har det gått med 2012 års nyårslöfte? "Bli snällare mot mig själv och andra"? Har det funkat? Nix, inte ett dugg! Får väl ligga kvar som en önskan och bli nästa års löfte... ska bara modifiera det lite, kanske även konkretisera och auktualisera... plus några fler saker som slutar på -"era"? Då kanske jag kan lyckas?!
 
Vi åkte till Rhodos med världens gulligaste människor. Önskar man själv kunde vara så snäll (just ja, det nyårslöftet sket sig ju) Våra kära vänner/grannar flyttade senare under hösten in till stan och nya lampor lyser i fönstren i deras före detta hus, känns lite vemodigt. Elisabeth och Jenny vars kämpar-bloggar jag följde dog i cancer under året. Flera jag känner har separerat under 2012, några funnit nya kärlekar.
 
Jag opererade om ögonen, denna gång med laser, blev klarsyntare men ännu mer dubbelseende. Vi blev lägenhetsägare, något kul och praktiskt som vi inte ångrat ännu. Vi förlorade Ceasar vår älsklingkatt som vi haft i dryga 12 år. Tänkte sluta svära (sket sig ju också) Läst en hel del böcker, orkade bara recensera ett fåtal. Fotat och lagt ut trista bilder på blommor och inredningsdetaljer här på bloggen. Gjorde ett försök till små illustrationer men ideerna sinade. Konstaterade att jag som varit lik Anders Glenmark numera börjat likna hans farbror Bruno. 
Har höjt Mia Skäringer, Bosse Rappne och Dawn French till skyarna plus gormat en hel del bland annat på busstrafiken och handikappbadet.
Men herregud när jag läser det jag skrivit....hjälp så negativ jag verkar vara?! Helt otroligt att jag har några läsare alls???
 
Gott Nytt År!
Syns igen 2013... hoppas jag?
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Man gör så gott man kan och det räcker ganska långt!!!

Ha ett riktigt gott slut och ett gott nytt fräscht år väntar där på tisdag!!!
Kramar

Svar: Du har så rätt! Nytt år nya tag.♥ Kram ♥
Helena

2012-12-30 @ 23:22:51
Postat av: Nicke

Negativ? Nja, vardagsrealistisk kanske. Du skriver ofantligt roligt, träffande och stundom utlämnande! Jättesnygga bilder och illustrationer på bloggen! Ditt bloggår 2012 får MVG i mina ögon 😃!

Svar: Du är då för gullig Nicke. Tack ♥
Helena

2012-12-30 @ 23:22:58

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0