En torsdagmorgon

Sitter här i min morgonrock. Klockan är snart elva en torsdagsmorgon. Har försökt sova igen de timmar jag alltid förlorar i början av veckan då jag haft min vaknatt, sov till drygt åtta, så det känns rätt lyckat. Sönerna sover antagligen flera timmar till, de sover igen de timmar de förlorade av att de satt uppe och ugglade på tok för sent igår natt, natten före det och natten före det. Men är det påsklov så är det.

Men vad har jag gjort av timmarna från uppvaknandet fram till nu? Hur effektiv är jag på en skala? Tragiskt nog har jag endast rört mig mellan köksbordet, kylen och mikron. Med andra ord ätit fil, druckit uppvärmt kaffe, läst Norran, kollat lite bloggar och facebook samt funderat över min personliga utveckling.
Vad kom jag fram till?
Min morgonrock är i behov av ett möte med Via och Softlan.
Det är godare med nybryggt kaffe.
Pär Wiksten från Wannadies på Norrans framsida har tokstor frisyr...fortfarande.
Vissa bloggar är väldigt vilande.
Andra tack och lov inte.
På Facebookgruppen 9B kollas intresset för den 30-åriga återföreningen på Statt. Någon vill men bor för långt bort, för mig är det tvärtom jag bor nära men vill inte.
Angående min personliga utveckling så känner jag att jag fixade vårdeppen riktigt bra i år, den liksom bara flaxade förbi, om det nu inte är så att den kommer tillbaka och landar senare just i vår? Hoppas inte.
Min snällhet går i vågor, glömmer bort mig ibland, detta tar tydligen tid. "Gamla hundar"-syndromet. Men om 30 år till, då det är dax för den 60-åriga återföreningen av klass 9B är jag nog snällare än snällast, och dyker upp med min rullator på Statt.

Om någon timme bär det iväg mot stan med de två utarbetade och slitna tonåringarna (obs ironi). Nä, läs underbara och fina ungdomarna istället. En ska kolla om ny vårjacka och nya smycken till tungan. Den andra ska dejta körskolan, plus att det ska inhandlas passpartou till arbetsprover som ska inlämnas i samband med högskoleansökan...sent skall man tydligen vakna över sådana detaljer då sista inlämningsdag är i övermorgon. Men här får man säga att ordet "vakna" är nyckelordet att glädja sig åt.
Själv ska jag hämta ut mina mattor som finns på OKQ8 och köpa några liter mjölk.
Sen blir det väl hockey ikväll och vips är den här dagen snart slut, och man somnar förhoppningsvis glad åt en AIK-vinst samt en aning klokare och en dag äldre.


Kommentarer
Postat av: nina

Bilder på dina exklusiva mattor tack!! förresten, åkte ni på en nit eller var dom verkligen på OKQ8?? Tänkte om Gunnar kan andas ut?!;)

2012-04-12 @ 18:27:16
Postat av: Sigbrith Sollander

Vilka härliga vardagsbilder du beskriver, det är alltid roligt att läsa om sådant som ligger nära en själv.

2012-04-13 @ 10:00:30
URL: http://www.sigbrith.com
Postat av: Helena

Ja, Nina mattorna fanns där, bilder har nu dykt upp i bloggen, Gunnar andas som vanligt igen =)



Tack för den gulliga kommentaren Sigbrith ♥

2012-04-13 @ 16:15:54

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0