Mingel & ny gåta

Nä, det var ju inte så svårt eller hur?
Fotot är taget i somras då vi syskon, familjer och annat löst folk samlades hos mamma för en god middag. Innan maten knaprade vi på lite diverse gott och drack svalkande drycker.

Om man ska vara petig (vilket jag ju inte är) så hade ingen riktigt rätt, men var mycket nära. Om man är generös (vilket jag ju är) så hade alla rätt. HURRA!
Svaret är tilltugg gjorda av tunnmjukbröd, skurna i remsor, med smör, valfria kryddor, örter... sesamfrön... eller vallmofrön... whatever och lite saltflingor och sedan skjuts in i ugnen några minuter... enkelt och gott! Svaret var alltså inte på något sätt makabert, utan något man förtär till fördrinken.
Så till trumvirvlar och trumpetsolon ♪♫•*¨*•.¸¸♪♫♪¸¸.•*¨*•♫♪ tillkännager jag följande personer som eminenta vinnare av höstens första bildgåta;
Sara!
Nicke!
Carina!
Essie!


Den här är svårare... eller?




Kommentarer
Postat av: Gunter

Kan det vara en gardin?

2011-09-23 @ 16:49:38
Postat av: Bernst-Åke

Det där är luftfiltret på en Volvo Amazon.

2011-09-23 @ 18:19:23
Postat av: Carina

Det där är ju självklart bivaxhonungstorkningspapper! :-)

2011-09-23 @ 18:32:20
Postat av: Carina

Blev så ivrig där att jag glömde säga; Gud så gott det där låter!!! Det receptet ska jag sno direkt!!! ;-)

2011-09-23 @ 18:36:14
Postat av: Sofie

Kan det vara undersidan på en svamp?

2011-09-23 @ 18:50:19
Postat av: Erika

Håller med Sofie och gissar på någon sorts skivling?

2011-09-23 @ 20:00:43
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller fullständigt med mina arbetskamrater :) Det är en svamp! Synd bara att jag var sist :( Nu när jag faktiskt tror att jag har rätt.. ;P

2011-09-23 @ 23:06:05
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: Carina

Alltså inte Amason filtret men din förra gåta! ;)

Alla röstar på svampar här och då bara måste ju jag rösta på Karl Johan!

2011-09-24 @ 02:20:11
Postat av: Sara

Tror det är någon form av svamp-undersida :)

2011-09-24 @ 09:46:10
URL: http://swipt.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0