Pappa-hjärtat

Återbesöket på Blomsterlandet slutade INTE med att jag köpte en krans. Hjärtan med mossa gjorde att jag ändrade mig. De flesta var dekorerade med lite spets, vita rosor och...tja, de var inte pappa helt enkelt. Han var liksom aldrig nån spetstyp direkt. Tursamt nog fanns det odekorerade hjärtan och ett gäng små påsar med bär, torkade mandarinskivor och diverse annat krafs.
Perfekt! Köpte material till att göra ett höst-allhelgona-hjärta.
När jag kom hem plockade jag några färgstarka löv på gården och satte igång. Bären var fiffiga, de hade en lite pinne så de stack jag fast i mossan, mandarinerna och bladen fäste jag med "klammer" som jag vek till av den gröna vajern jag också införskaffat.
Nu skulle jag nog inte rekommendera långpromenad med denna skapelse under armen, inte heller kasta runt den eller skaka den hårt för SÅ bra är inget förankrat, men tillräckligt för att läggas vid en gravsten blev det nog i alla fall.
Rätt nöjd med resultatet, hoppas pappa också blir det.



Kommentarer
Postat av: nina

nu kände jag visserligen inte din pappa, men jag tror han blir riktigt med hjärtat. För det är så fint!:)

2011-10-24 @ 14:08:12
Postat av: Anonym

Oj, så fin! Jag är säker på att Sören ler från sin himmel :)

/elisabeth e

2011-10-24 @ 14:30:29
Postat av: Sofie

Tror att din pappa ler och känner sig stolt över sin fina dotter och det vackra hjärtat som hon gjort <3

2011-10-24 @ 20:04:06
Postat av: Helena

Tack Nina, Sofie och Elisabeth, tror också han blir rätt nöjd.

Mamma sa att kajorna hägrar på kyrkogården så de får sig nog ett mellanmål av mandarinklyftorna, det känns som han också skulle kunna småle åt =)

2011-10-25 @ 07:21:36
Postat av: Carina

Mycket fint hjärta förstår om det finns dom som är sugna på att smaka på det :) Tror också pappa Sören gillar din fina dekoration!

2011-10-30 @ 12:43:29

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0