Golv...


... fundering om golv... beslut om golv... Ååååh, denna sega historia, nästan som en evighetssåpa typ "Glamour"  där man gör oändligt stor sak av ingenting plus pratar för sig själv riktat till en kamera? Har ju tidigare haft upp min förkärlek för att ha låtsaskameror kring mig i min vardag här.
Nu kändes som det var dax sluta tjata om golv och ta itu med det hela istället. Sagt och gjort, vi begav oss till stan med den fiffiga ritningen under armen och LÅNADE HEM ett par skivor golv, FATTA vad nära det är nu.
Verkar som att ANTINGEN blir det "Sherwood ek mocca" eller "chokladbrun ek", 200 mm gånger 2000 mm långplank. Om man nu kan och får använda laminat och planka i samma mening? Äkta trägolv är i vilket fall inte aktuellt, det gamla golvtiljorna i vardagsrummet behöver bara en nysning i ett annalkande rum eller en spatserande fluga för att bli gropigt och repigt.
Vill inte ha något sådant i hallen och köket... no way.
Pergo chokladbrun ek 1-stav, varken för ljus eller mörk, en varm nyans på 49,6 m²  golv, alldeles lagom på alla sätt och vis...hmmm kanske?

Här kan man se delar av gamla golvmattan, och de två proverna, chokladen till vänster och moccan till höger, varför blev jag plötsligt lite sugen på en pralin?






Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0