Blommor, glasburk ...

...och lite annat tjafs.
Sprang in på Blomsterlandet i tron om att jag skulle hitta en vacker höstkrans att sätta vid entréndörren. Och jodå, kransar fanns det gott om, men bara gravkransar, vilket ju inte var min första tanke. Men vid min andra tanke så kan jag konstatera att jag borde ju ha köpt en krans att ha vid pappas sten nu till Allhelgona. Ångrar sällan köp, ångrar oftare ickeköp. Det blir nog en sväng till dit igen närmaste dagarna.

Men gick jag tomhänt därifrån alltså? Nädå, oroa er inte, jag hittade annat som jag plötsligt kände ett akut behov av. En mindre glasburk att ha bredvid den stora som jag köpte i vårvintras, lite grönare blommor för att byta ut de halvtorra spretiga som tidigare stod på köksbordet och lite annat grejs.
Det är väl just tjafset och grejset som man verkligen behöver få ögonen på för att  i samma ögonblick inse att man har behovet? Och när man inser det, ja då bör man handla. Eller hur?

Bra-att-ha-saker???
Lite gladare och piggare växter, en liten glasburk, sidenrosor och ett kuvert med något i som doftar Magnolia.  



Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej Helena,



Är det okej om jag tänkar till ditt härliga inlägg från Blomsterlandets hemsida?



/Jennie, Blomsterlandet

2011-10-21 @ 08:37:22
Postat av: Helena

Självklart är det helt OK!

2011-10-21 @ 15:57:36
Postat av: SEBBE! ;)

Fina bilder! Allt bra med dig? :))

2011-10-22 @ 20:35:54
URL: http://followthedream.blogg.se/
Postat av: Fru Sederblad

Vilken superfin blogg du har!!

2011-11-10 @ 12:36:17
URL: http://blogg.sunnanahast.se
Postat av: Helena

Tack frun, nu är den ju lte "vilande"... eller vad man ska säga ;)

2011-11-10 @ 22:28:10

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0