Barn

"Barn är en del av familjen och förväntas
leva som resten av familjen lever.
Men varje människa är unik och behöver
fostran inte nödvändigtvis på
samma sätt som alla andra.
Om varje individ kunde få bara en aning tid
avsatt för sina speciella behov skulle
ungdomar få känna sig "speciella".
Och har de den känslan kan de uträtta
så mycket mer här i livet."

                                            Betty Shine

Det känns som OM man skulle lyckas uppfostra sina barn till att känna sig som unika, fantastiska individer som duger precis som de är, så finns det en stor risk att skolan ganska snabbt tar den insikten ifrån dem...
Eller är jag bara en bitter surtant nu? Hoppas det.

Foto
Pioner från i början av sommaren, i sitt enligt mig vackraste stadie, precis innan de slår ut.
 


Kommentarer
Postat av: Uffe

Skolan kommer så klart att göra sin del, men ett högkonsumerande samhälle gör gärna resten.

Vi erbjuds en total likriktning, men alltid förpackad i olikfärgat omslagspapper.



Fantastiskt snygga bilder.

2011-10-09 @ 22:04:40
URL: http://uffeviking.blogspot.com/
Postat av: Helena

Ja,tyvärr är det nog så, Uffe. Och inte känns det som vi går mot en framtid med mjukare värderingar, med större acceptans utan tvärtom.

Sedan inbillar jag mig inte att jag själv gjort en så fantastiskt bra insats som förälder heller, man är ju själv så indoktrinerad att man inte ser klart alla gånger.



Tack, vad roligt du tycker om mina bilder, ska ev. gå fotokurs i höst så jag faktiskt lär mig hur man gör :)



2011-10-10 @ 09:11:28
Postat av: MC

Bilderna är toppen!



Du har sinne för bildskapande!

2011-10-10 @ 23:32:00
Postat av: Helena

Oj, tack MC! Blir alltid lika glad när jag får så snälla kommentarer :)

2011-10-11 @ 00:02:20

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0