Jag finns på kartan!

Målet med min blogg var från början att kanske ha ett par besökare i snitt varje dag, och det hade jag uppnått.

Mina ambitioner växte med de om än blygsamma framgångarna, och jag fick för mig att försöka öka antalet besök varje dag. Anmälde mig och min blogg på alla möjliga och omöjliga ställen. Bloggtoppen, Nextblogg, Blogtoplist för att nämna bara några av dem. Men de har så försvinnande många medlemmar att jag inte ens orkade hitta åt mig själv bland alla, och följaktligen hittar ingen annan mig heller, antar jag.

Blogstart och Sidbyte lovade massor av nya besökare, men visade sig vara en besvikelse. Det verkade gå ut på att sitta och klicka sig fram genom flera hundra bloggar utan att läsa dem ordentligt, för att sedan andra genom slump ska få upp din sida, som de i sin tur inte orkar bemöda sig att läsa. Fattar inte vad det ger, vitsen är väl att bli läst? 
 

Men det gäller att försöka hitta glädjeämnen i det mesta, även på dessa mer eller mindre fungerande sidor! På ”Blogglista” finns en topplista för varje månad. Där ligger jag plötsligt ganska högt upp, under kategorin/filtreringen ”Personligt”. Anledningen tror jag beror på ikonen på min blogg länkad till deras sida som jag klickat på för att kolla min placering samt läsa de andras bloggar. Det skulle betyda att jag i princip själv klickat upp mig allt högre på listan?
He,he,he ...lite sjukt och hysteriskt kul!
Häromdagen upptäckte jag något nytt där. Jag hade fått fyra recensioner! Den första; -”9hcexH d zwtbztzyfax” var lite svårtolkad, liksom den fjärde som är ungefär likadan men längre. Den andra; ”IÂ’m not wrhtoy to be in the same forum. ROTF" är förutom annorlunda stavad nog inte så seriös den heller? Men den tredje recensionen; ”Blir glad=)” känns som om någon kan ha menat, och det gjorde i sin tur att jag blev glad. Precis som allt snällt och gulligt som skrivits både på Facebook och som kommentarer på min blogg gör mig glad. Jag försöker ta åt mig allt jag kan av alla uppmuntrande ord. 


Sedan har jag ju "Bloggportalen", där en av de 167 registrerade bloggarna i Skellefteåområdet är min. Numera finns Yttervik (1) som en liten pin på sidan ”Geografiskt” utplacerad i norra Sverige, känns faktiskt riktigt bra att kunna sätta Yttervik på kartan.

Betydande och uppmärksammad karta? -Nej.

Dock en karta ? -Ja.

Barnslig och fåfäng, jag? -Rätt så...

Och vad föreställer bilden i förra inlägget?
Jo, det är en SteelSeries World of Warcraft Cataclysm MMO Gaming Mouse, alltså en datamus för inbitna WoW-spelare. En svarade helt på pricken rätt (FB) och kan känna sig extra stolt! Men jag nöjer mig även med svaren ”mycket ovanlig datormus” och "en värstingsuperdupermus"(FB), för det är ju också rätta svar! Må ära och berömmelse kanta edra stigar, ni lycksaliga vinnare;

Lars-Erik!
Erika!
Nicke!


Kommentarer
Postat av: Erika

Åååå, vad jag är duktig på den här leken :-) Men var är nästa bild nu då?

2011-05-27 @ 00:55:59
Postat av: Helena

Verkligen, Erika, man får gratulera!

Nästa bildgåta dyker KANSKE upp i slutet av helgen. Ska försöka göra nytta här hemma och uggla så lite som möjligt framför datorn.

2011-05-27 @ 08:07:14
Postat av: Ewa

Visst är det roligt att se statistik men det säger egentligen inte så mycket. Det absolut bästa är när man får kommentarer via bloggen, FB eller personligt. Man blir så himla glad =)

Trevlig Helg!

2011-06-01 @ 19:12:08
URL: http://www.spicyewa.se

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0