Hemma

Har inte hunnit smälta alla intryck från snabbvisiten till huvudstaden. Så här kommer en liten beskrivning av trippen men förhoppningsvis kommer en mer detaljerad berättelse med någon typ av eftertanke i ett senare inlägg;
Först Sundsvall, shopping, mat, vin och aftonpromenad i en vacker sommarstad, stora härliga rum på First Hotell med vardagsrum, två TV-apparater och bastu. Vidare till svägerskan med sin trevliga familj i Barkarby, god mat, galet men roligt sällskapsspelande, kex, ost och vin och övernattning.
Nästa dag in till centrum och checka in på Birger Jarl hotell. Mötte upp min käre bror med lika kära fru. Bio, Harry Potter, (en son blir risig) middag på Texas Longhorn, efterrätt och gott att dricka på Kungsholmen. Nästa dag Djurgården, Rosendahlsträdgård och återigen middag på Texas Longhorn (son pigg, sugen på grillat) godisätande och film på Kungsholmen, sedan hem till hotellet. Sista dagen en snabbvisit på Barkarby Outlet och så styrdes kosan hemåt.
Väl hemma sov jag nöjd som en klubbad, snarkande säl hela natten i min egen underbara säng. Gubbstackarn har försökt rulla runt sälen tillika hustrun upprepade gånger bara för att konstatera att vissa nätter snarkar hans äkta hälft oavsett åt vilket håll hon än ligger...

Mina ögon
Jag har tyvärr varit rätt så trött i huvudet på grund av mitt dubbelseende. Nya intryck och mycket att se, informationsskyltar och neonljus blir för mycket för mina nyopererade ögon. Detta problem ska vara väck inom några dagar till om jag ska tro läkaren som orsakat mitt dubbelseendet i all välmening. Ringde honom nämligen idag på systerysters mycket bestämda inrådan.
Jag valde en del av en bild taget i Sundsvall för att visa hur jag ser på omvärlden. Allt är dubbelt men eftersom det främst är skyltar, mörkt mot ljust och klara lampor som blir uppenbart konstiga för mig så valde jag visa där man ser "fordon förbjudet"-skylten. Först hur jag borde se och sedan hur jag ser;




Foto
Hade tyvärr inte med nya fina braiga objektivet på vår utflykt på söndagen, men det fick gå ändå.
En Stockholmsfjäril som vägrade visa upp sina vingar i Barkarby/ Stockholm.
En Stocholmshumla som knatade runt på en Stockholmsblomma i Rosendals trädgård där vi även intog lite Stockholmfika.
En Stockholmslilja i Bystedts trädgård även den i Barkarby/Stockholm.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken fin blogg med många fina bilder du har :)

Tyckte att bilden med fjärilen blev jättefin även om den inte ville visa sina vingar :)

2011-07-19 @ 22:53:23
URL: http://vardagsfoton.blogg.se/
Postat av: Erika

Låter som en intensiv men väldigt trevlig huvudstadstripp :-) Ni hann med en hel del.



Hoppas verkligen att dubbelseendet försvinner för dig snart. Måste vara jättejobbigt. Jag skulle nog få problem med huvudvärk???



Håller med "Johanna". Väldigt fina bilder!



2011-07-20 @ 06:26:46
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack Johanna och Erika, utmaningen blir att ta kort på något annat än en blomma eller insekt....men det är ju såååå roligt!



Jo, Erika, huvudvärken kommer krypande mot aftonsidan, men det finns ju tack och lov alvedon och Ipren. Och helgen blev intensiv men rolig, och nu har vi ju alla Stockholmarna här i Skellefteå i veckan och delvis nästa, så det är bara fortsätta umgås! Kul!

2011-07-20 @ 09:46:38
Postat av: Nikontjejerna

Vackra bilder!

2011-07-26 @ 00:58:34
URL: http://nikontjejerna.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0