Ny favoritaffär!

I samband med mitt besök på ögonkliniken i Umeå, fann jag en ny favoritaffär. Ögonläkaren konstaterade för övrigt att jag såg i nivå med godkänt för bilkörning. Tydligen såg jag riktigt bra (skönt, trodde jag såg skitdåligt) det visar sig att min hjärna behöver lite längre tid på sig att sluta upp med sitt envisa dubbelseende. Hursomhelst, därefter styrde vi kosan mot denna för mig okända affär. Min systeryster som sedan 10 år bor i Umeå sa sig tro jag skulle uppskatta den, och hon trodde rätt.
Jag säger bara... Expo Stormarknad, Norra Obbolavägen 28 Umeå. Ordet stormarknad kan kanske kännas sisådär, speciellt om man är förtjust i att trängas i en liiiiten inredningsbutik med få men exklusiva och framförallt dyra ting. Men om du gillar mer åt IKEA:s priser, utrymme kring shoppingvagnen och ett urval på textil, porslin, en och annan möbel och lite heminredningsgrejor, ja då är denna stormarknad något för dig.

Tänk, de hade sådant jag inte riktigt visste att jag behövde förrän jag såg det? Jag fyndade; kudde, örngott och påslakan (billigt, som fått), lakan, godisskål, utflyktsmuggar samt prickiga skålar (5 kr styck, som stulet) väckarklocka, ödla (skrämmer förhoppningsvis fåglar från bron) kökshanddukar, dammtrasa (om jag skulle få för mig att damma), presentpapper och snören, servetter och vardagsvinglas (att komplettera de vi redan har) Vänta lite nu, känner att begreppet "vardagsvinglas" måste förklaras. Vi dricker ju inte vin till korv och makaroner på en onsdag, även om det nog skulle förhöja middagen rejält. Och om du är en sådan som väljer denna eminenta dryck till vardagsmaten såsom blodpuddingen, pölsan och palten så varsågod... det säger jag inget om, jag säger bara vi gör det väldigt sällan, eller aldrig om sanningen ska fram.
Nåväl, tillbaka till begreppsförklaringen... vi använder "vardagsvinglasen" när det bara är jag och gubben en vanlig helgkväll, eller när vi sitter med gäster ute vid ett vingligt bord och det blåser... just sådana gånger känns det lite onödigt att använda våra sköra och vackra Chateau-glas.

Foto
Här har jag fotat några av sakerna, observera allt går i grönt, gärna prickigt. Ja så är det, har fastnat i Grönt & Prickigt-träsket, och det rejält. Fundera på vilket träsk du befinner dig i? Vad söker du, kanske omedvetet efter som en detektor så fort du går in på en affär?




Kommentarer
Postat av: Erika

Skitsnyggt! Jag är ju också grönprickig! Skumt... Är helt inne på grönt nu och antingen ska det vara randigt eller prickigt! Blev vekligen sugen på att fara till denna stormarknad. Ikeapriser låter ju utmärkt.



Ska försöka fixa photoshop till min bärbara. Låter bra att sätta igång när Linda kommer tillbaka. Om hon nu lever? Länge sen man hörde (läste) något från henne..????

2011-08-11 @ 18:48:27
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: ♣ B3tty - färgad av regnbågens alla färger ♣

Åh, en sån där affär vill jag också ha, visserligen har vi dollarstore men det behövs många såna butiker :D

2011-08-13 @ 19:44:38
URL: http://www.b3tty.com

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0