Tranor, porslinhönor och felköp...

I onsdags åtgärdades punkt 2 på "to-do-listan". Gustav tejpade och målade en fondvägg i sitt rum. Jag stod för blandande av färgnyanser i diverse byttor. Det blev riktigt fint, men tydligen ska den röda randen breddas några centimeter, men maskeringstejpen tog slut, så det får han fortsätta med när han ser bättre. Han opererade sitt andra öga på skärtorsdagen och är lite konvalescent och halvblind i några dagar. Vi satte också upp hyllorna BESTÅ vi impulsköpte på IKEA förra helgen.
I Umeå under torsdagen tänkte jag fixa punkt 1. på listan. Jag shoppade dock under mycket svår psykisk press (maken var fikasugen) Lyckades få med mig en förvaringspuff med matchande kuddar som tyvärr kändes helt fel när jag väl kom hem. Måste nog skicka tillbaka felköpet med Syster-yster som kommer att fira några påskdagar under helgen hos oss.

Jag ska som kompensation för bristen av "dagens detalj" i mitt förra inlägg visa upp en hel harang av bilder....eller...i alla fall 5 stycken.

De hör till kategorierna;

"Fåglar som irriterar och väcker hyggligt folk med ett fasligt skri
Glasburk köpt på BOOM för att lägga doft-potpurriet i
Puff och kuddar där omdömet slant och färgen ej känns rätt
Fondväggen där sonen mätade och tejpade, så det blev bra på alla sätt
Väldigt lite påskpynt hos Bystedts men trots allt som ni kanske ser...
en stackars ensam porslinshöna som önskar "Trevlig Påsk" till alla er!"

 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Så fint det blev i G:s rum =) riktiga proffs är ni ju! Förvaringspuffen och kuddarna, så fräscht!! Vet med absolut säkerhet att det finns en person till på vårt jobb som bara måste älska dom sakerna, du förstår nog vem...=)

2011-04-22 @ 18:14:22
Postat av: Erika

Riktigt snyggt målat! Ränder som jag älskar! Men varför ska du byta puffen? Jättesnyggt ju!

2011-04-22 @ 19:47:41
Postat av: Helena

Jo, visst blev ränderna lite kul? Mycket enklare än att köpa tapeter och sätta upp, plus att Gustav har nu en vägg han funderat ut och fixat det mesta själv.

He,he, jo, Sofie jag tänkte på henne när jag köpte dem, riktigt "klitchiga" som hon skulle säga. Hos mig blev det lite för "klitchigt", eftersom jag är en fegis och inredning helst ska gå i välling-beige-grå... Så nu blir det ut och leta...undrar om nån designer tänkt till och gjort en puff i välling-beige-grå till såna som mig?



2011-04-23 @ 08:36:29
Postat av: Sofie

Kan nästan lova att det finns någon designer där ute som har tänkt på dig också vännen =)

2011-04-23 @ 20:43:39

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0