Har någon sett den?

Men vad hände? Vart tog sugen vägen?
Jag har tydligen tappat den, är det nån som sett den?
Inte har jag orkat blogga, fast jag har ett antal uppslag och ideer om vad det skulle kunna handla om. Bland annat har jag funderat kring sådana angelägna frågor som vänsterskor, amerikanska jätteglassbyttor och böcker.
Men neeeej, det går sååååå tungt.
Inte har jag orkat måla något tak heller, och definitivt inte beslutat mig om vad det ska bli för golv. Suck! Jag är verkligen i behov av en driven projektledare men var jag än letar hittar jag ingen, inte i det här huset i alla fall.

Skrev igår ner en "under-våren-things-to-do-lista", är förtjust i listor, eller rättare sagt jag behöver dem. Dels för att sortera och planera vad som ska inhandlas, och sedan älskar jag glädjen i att få stryka punkterna. En efter en...
Ska nu delge er denna lista, kanske mest för att sätta lite press på en halvt utslagen, seg och slö gammal tant med gele'-armar, nämligen mig själv.
Här är den, ocensurerad och rakt avskriven från kollegieblocket;


          Things- to-do- list  (inte nödvändigtvis i rätt ordning)    

  1. Köpa förvaringspuff till v-rum (att ha PS-ratten och div grejer från G:s rum) Eventuellt 3 nya kuddar till soffan som ska matcha puffen? Kolla MIO, ev. i Umeå på tors. 
  2. Tömma skåp i G.s rum och slänga ut. Tapeter. Hur många rullar? Vilken tapet? Måla ränder på vägg i G:s rum, sätta upp BESTÅ väggskåpen.
  3. Måla tak i kök/hall (Måste köpa mer färg)
  4. Golv/ men vilket golv?! Hur många m²? /ska vi ta E:s rum också? 
  5. Garaget/städa ur, gjuta till golv,måla tak och väggar (köpa billig färg typ Jula) Köpa nya hyllor, få ordning!
  6. Infarten/rensa ogräs, lägga nån typ av täckväv, köpa kantsten och grus.
  7. Måla stenfoten/ helst ungefär samma färg som nya markiserna.
  8. Gamla vanliga/ torka fönster, kratta och sånt tråkigt skit.

 

Tja, det ska väl gå vägen...under våren?…tveksamt, men kanske innan 2011:s slut, om jag bara blir en aning mer manisk än en överkörd slemmig snigel.
Och, nej det blir ingen dagens detalj...för jag orkar inte starta upp Photoshop. Jag vet att jag bedyrat att jag alltid ska ha en bild oavsett om det har med inlägget och göra eller inte... Mäh, typ ooorkaaa, som jag skulle uttryckt mig om jag varit ca 30 år yngre (eller 14 år enligt min officiella ålder)
Det är ju det jag säger...är inte piggare och nytrare eller för den delen mer motiverad än ett "roadkill on Route 66 a'la snail"...


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ibland måste man få göra just ingenting =)

2011-04-20 @ 21:27:38
Postat av: Helena

Jo, Sofie, och det är skönt att tillåta sig göra ingenting ibland, och njuta av det...men nu på våren så är det plötsligt massor som borde göras.



Har för övrigt gjort punkt 2 idag. Eller G själv tejpade och målade väggen med min expertis-handledning, och bröderna monterade ihop hyllorna. Pappa G har satt fast dem på väggen. Vi är riktigt nöjda med resultatet, främst G himself...

2011-04-20 @ 22:05:43

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0