Svart & vitt

Så fort mattläggaren Mats kommer innanför dörren med mattan vrider jag ut en hörna och kikar…och Jaaaa, det blev rätt matta! Jag blir så lättad och glad!

 

Jaha, enfärgat svart och vitt…vääääldigt  originellt. Försvarar mig med att liiiite grått kan man ju ana och sen är den ju lite strukturerad...Kul! Inte spännande? Nähä?
Trots att han tydligen hade varit mer road av att sätta upp något riktigt färgsprakande så gör han ett kanonjobb, och det blir hur bra som helst! Snyggt jobbat Mats!

Vid kaffepausen berättar Mats att i princip alla sätter vita väggar och svarta golv, och har gjort så i flera år nu utom nån enstaka pensionär. Själv valde han stormönstrat när han gjorde om hos sig själv. Jamen, Herregud! Han kan ju göra om när han vill, han har kunskaperna och verktygen. Jag skulle också vilja vara lite järv, men vi kanske gör om var 25:e år, och då fegar man, vill ju inte bli less alltför fort. Men man kan ju piffa med färgglada handdukar och tvålar som värsta Lulu Carter, ändå kommer man ju så småningom tycka det är lite trist …Plötsligt en dag känner man bara…hmmm?…Kanske grönt, orange eller ...jag vet, blått!…Och blommor! Aaaah...jag känner att jag vill absolut ha nån typ av små blå blommor på en tunn tapet! Gud så snyggt!
Får komma överens med gubben min att den dagen den önskan plötsligt kommer över mig, då flyttar vi, hals över huvud!!

Det blev en ny stjärna till hallen igår också…blev riktigt nöjd. Sprang in på JT:s Elservice där jag fyndade. Ja, fynd och fynd vet jag inte…det fanns en liknande på COOP för en billigare summa. Det fiffiga med den här förutom att den var onödigt dyr är att den har en vanlig glödlampa man kan byta!!! Förstår ni så enkelt!

Lägger in några bilder;
Mattan...se alla fantastiska nyanser...av grått och vitt.
Surmulen Ceasar har det tufft. Ändringar på favoritplatsen uppskattas inte!
Nya julstjärnan i hallen.


Kommentarer
Postat av: Linda

Riktigt snygg matta gumman.. ;P Det är precis den vi har i vårat nyrenoverade badrum och den är sååå jäkla SNYGG och framförallt väldigt stilren!! ;P

2010-11-25 @ 14:47:34
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: Helena

Kul! Tyckte om den för den hade lite "liv" tack vare strukturen. Nu kommer allt från Armstrong försvinna från Sverige enligt killen som var hos oss.

2010-11-25 @ 17:43:13

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0