Armlös, benlös men inte hopplös

Fick idag ett tips om en bok som heter ” "Armlös, benlös men inte hopplös" skriven av Stefan Andersson. Har inte hunnit köpa den ännu men jag ska. Eftersom jag blev lite nyfiken vem denne arm och benlöse person var så gick jag min vana trogen in på Google. Första träffen var hans hemsida och där finns även hans blogg. Tycker mig känna igen honom, men det är nog inte konstigt, han är ju rätt så aktiv.

Mikael föddes utan ben och armar, och läkarna tyckte att han borde växa upp på institution. Men hans föräldrar valde att ta hem sin son, tack och lov. Idag är han en egen företagare, trebarns far med hus, fru och körkort sedan dryga 25 år. Han har nått många av de drömmar och mål han hade som ung, och lever ett självständigt och rikt liv.

 

På Youtube kan man hitta en dokumentär om honom ” Armless Legless Peerless”, tyvärr lyckades jag bara se 4 av 6 avsnitt, 2 var blockerade. Men herregud vilken kille!  Så stark, modig och vilken utstrålning sen.
Bara att se honom vika ihop ett papper, stoppa det i ett kuvert, skriva på adressen och sen klistra dit frimärket. Gissa hur man gör det med en axel, kinden och munnen?

Ja det skadar aldrig att få lite perspektiv på de problem man själv har i vardagen. Han möter en trilskande försäkringskassa, fördomar samt fysiska och självskapade begränsningar, men han har ett eget sätt att angripa problem och verkar övervinna nästan allt...


Ett av citaten han använder under sina föredrag;

 

"Framgång är inte slutgiltig,

 misslyckande är inte livshotande;

det är modet att fortsätta som räknas"
Winston Churchill



Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0