Fåfänga "lilla" jag

Ibland blir jag sådär akut fåfäng. Kände mig plötsligt enormt plufsig. Tycktes ha hört talas om en kräm som direkt man duttat den kring ögonen så stramades och slätades allt ut. Den skulle ha en övergående effekt så efter några timmar när man svassat omkring bland folk slät och snygg skulle allt återgå till sitt uppsvällda och fetslappa jag igen... typ lite likt askungens förtrollning där vid tolvslaget. 
Hade kanske fel? Biträdet påstod att allt de hade hemma var långtidsverkande och man var tvungen smorsla in sig både morgon och kväll en tid framöver för att så småningom se en effekt. Hon visade på små, små pytteburkar som tydligen alla var sååå himla dryga. En var fiffigare än alla de andra, den skulle även ta bort de mörka nyanserna som hon tydligen kunde skönja under mina två ljusblå. Jamen dåså "Estée Lauder - Advanced Eye Repair" kan tydligen göra underverk så den fick det bli!
Har nu duktigt använt den i några dagar, än syns inget resultat men jag kan ana en kittlande nästan kliande känsla. Antingen så håller aktiva ingredienser på att göra sitt jobb eller också håller jag på att utveckla en allergi... hoppas på det förstnämnda.


Jag förstår att det låter konstigt att jag blivit så fixerad vid mina ögonpåsar. Det finns ju en hel del annat akut förfall att åtgärda. Stod faktiskt och funderade över om den här krämen både slätar ut och tar bort missfärgningar så kanske man skulle behandla hela sig? Skeptisk stirrade jag sedan på den lilla miniatyrburken. Hur dryg den än må vara så får jag nog problem fördela allt från topp till tå, dessutom med hjälp av den medföljande spateln som mest påminner om en mini-tesked från ett dockhus...  
Länkar!
Tidigare inlägg Tragiska funderingar över mitt åldrande!
och den fantastiska krämen Estée Lauder - Advanced Eye Repair
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Åå, vad jag skrattar! Kan se framför mig hur du exalterat förklarar för butiksbiträdet vad du ska ha!!

Svar: Ja fast askunge-vinklingen tordes jag inte ge mig på då butiksbiträdet redan såg rätt så tvivlande ut.
Undrar fortfarande efter en hel del googlande om den där krämen finns eller själv borde uppfinna den??? "Instant Cinderella Supereffekt" skulle jag kunna döpa den till.
Helena

2014-01-23 @ 23:39:12

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0