Virkar JAG????

Vet att det verkar som jag slagit i huvudet eller har feberyrsel, men jag sitter faktiskt och kollar en instruktionsfilm om popcorn-virkning... Ja, det är sant!

Jag har alltså besökt en garnaffär, köpt ett gäng nystan, lånat mammas stora virknål och börjat virka! Efter en stund kom jag på att höja svårighetsgraden ett snäpp och googlade "virka en knöl eller vårta". Fann att det aningens smickrande namnet verkar vara popcorn. Nu försöker jag begripa hur människan på filmen gör. Double stiches är det vad man kallar en stolpe? Finns det en anledning till att Yarn = garn är snubblande likt ordet Yawn = gäspa? Och Bernat är det namnet på kvinnan eller märket på garnet? Några av många mer eller mindre relevanta frågor jag sitter här och grubblar på.

Vad det är för typ av virknings-projekt? Hmmm, ligger lite lågt med det just nu...
fortsättning följer... kanske...
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0