Vår... eller?

Snacka om att man blir förvånad, perplex, häpen, varför inte lite förbluffad och en aning överraskad! Vi hade maj-vädret i april och nu är det tvärtom. Ena stunden är det klar sol, nästa haglar det, plötsligt massor med stora snöflingor och så mer bländande sol på det, allt om vartannat och ibland samtidigt. Man står i dörren och undrar vad man ska välja, snöskyffeln eller fönsterskrapan, solbrillorna eller vintermössan? Vad ska man ta sig för?
 
Jag valde till slut att slänga två eländen till blommor, okey de har överlevt i många herrans år, men de har inte prytt sin plats om man säger så. Nu fick de bli utbytta av ett par nyinköpta Calatheor. Om de är seglivade a'la-Bystedt-style får tiden utvisa, de fick då starta sin vistelse här rätt tufft med att sättas om i kruka under en hagelsvärm.
 
En av de utkastade blomstren klippte jag ner och sparade skotten, det känns som det är en sådan sort som kan rota sig, men det är också något tiden får utvisa. Den hamnade i nybygget tillsammans med ett annat grönt test-projekt.
Med nytorkade fönster, sommargardinerna på plats och fönsterbrädan dammtorkad så får man hoppas nytillskotten känner sig välkomna.
 
 
Viskar;
"Den onda bråda död som väntar 98% av alla förväntansfulla nytillkomna plantor i det här hushållet det pratar vi tyst om"
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, där har vi nåt mer gemensamt... viskar detsamma ;-)

Jag skrev en liten hälsning till dig i mitt senaste blogginlägg. Och efter jag skrivit det, insåg jag att jag ju själv kanske skulle kunna skriva några fler kommentarer på de bloggar jag besöker. Inte överallt och hela tiden såklart, men lite då och då. Jag vet ju själv, nu när jag har en egen blogg, hur trevligt det är. Har typ aldrig lämnat kommentarer förr, men har såklart besökt bloggar innan jag startade min egen. Bättring ;-)

Svar: Ha ha! Se där ;)Tack för att du la in länken till mitt inlägg.
Och ja, det är alltid roligt med en kommentar ibland.

Intressant att fundera kring lycka, men som du säger den är som en hal ål.
Helena

2014-05-10 @ 11:21:21
URL: http://turkosareland.blogspot.se

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0