Vackert!

Tänk att ha sådan tur att på vägen till nattjobbet få njuta av solnedgången över Ytterviksfjärden och Örviken. Där är det fint oavsett årstid och tid på dygnet. Hösten med allt gult och orange och dimmslöjor, vinterns krispiga vita, glittriga blå-grå nyanser och våren och sommarens turkosa himlar och knalliga grönska. I love it!
 
Nu när Bergsbydammen är avstängd på grund av reparationer så kör jag en annan väg till jobbet. Förutom Ytterviksfjärden så passerar jag nu även Sundgrundsbron där jag ser både havet och älven. Sedan kör jag förbi kanotudden och längs Ursviksfjärden en bit. Himmel och vatten är en oslagbar kombination och just ikväll var det helt fantastiskt färgstarkt och vackert. Kändes extra speciellt då nästan hela dagen var gråmulen och regnig, vilken kontrast. 
 
Som tur var försökte jag inte fota färgprakten. Dels är den svår fånga, blir aldrig lika bra på bild. Sedan körde jag ju faktiskt bil och vad jag har förstått så är det inte att rekomendera att greja med mobilen samtidigt. Men jag försökte att ur minnet göra en färgpalett av himlen kvällen den 12 maj klockan 21.45.
 

Kommentarer
Postat av: So Cheap So Sexy

Oj, tror nog färgen inte riktigt visualiserar verkligheten :)

Svar: Nä, det gör den ju verkligen inte :)
Helena

2014-05-15 @ 05:50:34
URL: http://www.foxkeeper.com/
Postat av: Sara H

Lät riktigt fint! :)

Svar: Ja, att bo vid kusten bjuder på mycket fint.
Helena

2014-05-15 @ 18:20:49

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0