Sminktips!

Har ju rört ihop alla tänkbara ämnen till en salig blandning på den här bloggen. Nu blir det dessutom sminktips... eller kanske inte så mycket till tips, snarare matnyttiga råd om vad man bör tänka på..
 
Till exempel faktiskt veta vad man ska köpa. Av någon anledning tror jag alltid att jag dels minns märket och även att de ska ha kvar produkten exakt på samma ställe som när jag köpte den sist. Så är tyvärr aldrig fallet.
Så att hjälpa mig skulle varit en utmaning för självaste Sherlock Holmes. Det blir med uteslutningsmetoden som biträdet hjälper den sinneförvrrade kunden, lilla jag. Jag ser framför mig hur hon röker pipa och spelar lite förstrött på sin fiol på kvällarna.
 
Som i lördags då jag skulle köpa ny mascara. Berättade att märket fanns snett till vänster om kassan för ca 6 månader sedan. Den var ganska dyr men inte svindyr. Någonting var räfflat, kanske locket? Tro det eller ej, till slut stod jag faktiskt med rätt mascarasort i handen.
 
Behövde också ögonconcealer. Sist köpte jag den ljusaste nyansen, påstod jag bestämt. Hon såg skeptiskt på mig. Verkligen? Skulle gissat på den mörkaste då du har så mycket färg. Nu var det min tur att se skeptisk ut, pergamentsgul kan väl inte räknas som färg? Jag minns tydligt att jag ville ha ännu ljusare men det fanns inte, vidhöll jag enträget. Men det blir vår, du kommer att bli solbränd så jag tycker absolut du ska köpa "dark". Okey, jag gav med mig och när jag kom hem såg jag att det var nyansen "dark" jag hade hemma och plötsligt minns jag att förra gången ville jag ha något MÖRKARE än "dark" men DET var ju det som inte fanns! Aaah, kunden har inte alltid rätt.
 
Slutligen, om du använder en grön ansiktsmask som stelnar som en gipsform, stå inte och grimasera och fnissa framför spegeln Det är inte bara barnsligt, det är korkat också. För när du tvättar bort den har du anstängt huden och du är både rödblommig och svullen. Du blir tvungen lägga dig med bara ögonen ovanför täcket för att slippa berätta för din andre hälft varför du är mer rödkindad än en vindpinad jultomte.
 
Något jag köpte utan problem i helgen var en ny parfym. Min favorit-parfym är CLEAN i alla möjliga dofter, inne på min fjärde. Warm Cotton, Outdoor fresh, Cotton T-Shirt och nu blev det Fresh Laundry.
 
 
Clean - Kicks 
Mascara - Kicks
Concealer - Make up Store
Cucumber & Apple Mask
Nyckelpigan - Colourbox
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0