Tjaaa... hepp!

Inte har det varit riktigt på topp ett tag, känts nästan som nalta* deri deppers**.
Förkyld och hostig har jag knappt rört på mig under drygt två veckor.
Det är mörkt, mörkt, mörkt. Nu hade vi ju vintersolståndet där strax före jul men det märks knappt. Idag den 9 januari gick solen upp 9:23 och ner 14:02, det betyder att dagen var 4 t 39 min och natten/mörkret är 19 t 21min här i våra trakter. Dessutom har solen lyst med sin frånvaro (obs ordvits) de futtiga timmar den skulle gjort sitt jobb och fått oss alla gladare och piggare.
Det har varit halkigt, regnigt, blött, dimmigt och trist. Eller just idag har ju kylan och snön slagit till*** vilket gör allt ljusare och trevligare, men fram till just idag har det varit ett riktigt bedrövligt vinterväder.
 
Men så behövs det så lite för att det ska vända, humöret menar jag för vädret rår ingen på även om det faktiskt också vände bara så där mitt i alltihop. Nä, tack vare den ytliga, materialistiska flamsmaja som jag är så behövde jag bara shoppa lite... och kanske att förkylningen äntligen släppte taget bidrog en aning. 
Från surkärring till belåten dam i sina bästa år på ett kick!
 
När jag skulle plocka undan julstjärnorna från inglasningen kändes det så mörkt och tomt i fönstret... vi får ju som sagt inte många timmar ljus om ens några.
Funderade om kanske man skulle kolla efter en passande lampa och så snubblar jag över den, och blir SÅ larvigt glad. Får den dessutom till halva priset då butiksexemplaret var det enda som var kvar. Nu när jag tänt ny-lampan och snön yr utanför fönstret så är jag plötsligt så himla nöjd.
Tjo hopp!
 
*nalta = lite, en aning
**deri deppers = en deppig plats /känsla
***använder uttrycket "slagit till" eftersom det kommit ca 50 centimeter snö idag, and its still coming. Där fick man ju så man teg...
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Men så otroligt snygg lampa!!!

Svar: Tack, jo den blev fin på plats.
Helena

2014-01-11 @ 21:25:00
Postat av: Helena

Hej Helena :)
Halkade in på din blogg via en annan blogg som jag hittade på en sida om Thailand... Har nu suttit i två timmar och läst lite här och lite där! Himla rolig läsning tycker jag! Skönt med folk som bjuder på sig själv! Kommer absolut att titta in igen!
Keep up the good work girl! //Helena

Svar: Tack Helena för din uppmuntran! Låter ju en aning konstigt det där med bloggar och Thailand? Men alla vägar är välkomna!
Helena

2014-01-17 @ 16:51:42

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0